توکلیان در گفتگو با مهر:

جانشین خادم فرد بسیار خوش شانسی است/ کشتی بانوان یک رویا بود

کدخبر: 2282665

مدیر فنی تیم های کشتی آزاد پایه معتقد است با توجه به پتانسیل و توان بالای رده‌های سنی نوجوانان و جوانان، رئیس بعدی فدراسیون بسیار خوش شانس است.

امیر توکلیان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه جانشین رسول خادم در فدراسیون کشتی سخص بسیار خوش شانسی است، اظهار داشت: کشتی ایران در دو رشته آزاد و فرنگی در رده های نوجوانان و جوانان، عناوین قهرمانی آسیا و جهان را کسب کرده اند و مطمئنا رئیس بعدی فدراسیون کشتیف نیرو و پتانسیل بالایی را برای آینده در اختیار دارد.

وی تصریح کرد: هر چند نتایج رقابتهای جهانی مجارستان بسیار نامطلوب بود و می بایست حداقل یک مدال طلا در ۱۰ وزن کسب می کردیم اما این دلیل نمی شود که تمامی محاسن و اقدامات مفید فدراسیون را زیر سوال ببریم. طبیعتا هیچکس کامل و بی اشتباه نیست اما نباید تمامی اقدامات ۶ ساله فدراسیون را پای یک ناکامی نوشت.

مربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد در خصوص بی حرمتی برخی از چهره های کشتی نسبت خادم ادامه داد: انتقاد چیز بسیار خوبی است، اما با عناد تفاوت دارد. بهتر بود اختلافات درون خانواده کشتی در دورن کشتی مطرح و حل شود. مطمئن باشید آبروی فردی مثل رسول خادم آبروی همه اعضای خانواده بزرگ کشتی است، چراکه ما همگی از جامعه گوش شکسته ها هستیم و نباید خودزنی کنیم. اینکه مسایل و مشکلات دیرینه را جاز بزنیم و رسانه ای کنیم هیچ سودی برای کشتی ندارد.

توکلیان در رابطه با گزینه های مطرح شده برای جانشینی رسول خادم هم گفت: همانطور که گفتم فردی که قرار است به جای خادم به فدراسیون بیاید فرد بسیار خوش شانسی است. چون رده های پایه بسیار خوب و آینده داری را در اختیار دارد. اما رئیس جدید باید بداند که کار سختی پیش رو دارد. او باید بتواند همچون رسول خادم از ۵ صبح تا ۱۲ شب برای کشتی تلاش کند و تمام توان و نیروی خود را وقف مدیریت در کشتی کند. طبیعتا جانشین خادم در طول مدیریت بر کشتی می تواند دریابد که چه مسئولیت سنگینی را قبول کرده است.

وی خاطر نشان کرد: رسول خادم مثل خیلی از مدیران با کم و کاستی هایی مواجه بود و شاید در برخی از موارد دچار اشتباهاتی هم شد اما نباید خدمات بی نظیر و تاریخی او را هم فراموش کنیم. تا قبل از خادم هیچکس حتی تصور راه اندازی کشتی بانوان را نمی کرد و این موضوع مثل یک رویا بود اما خادم توانست از پس این کار نشدنی و محال بر آید. ضمن اینکه خادم به کشتی ایران اعتبار داد و توانست حضور بانوان را هم در این عرصه پر رنگ تر کند. ما تا قبل از خادم، نایب رئیس بانوان و یا نماینده بانوان در اتحادیه جهانی کشتی نداشتیم.

مدیر فنی تیم های کشتی آزاد در پایان گفت: امیدوارم وزارت ورزش هر چه سریعتر نسبت به انتخاب سرپرست و رئیس فدراسیون اقدام کند و فردی از جنش کشتی را بر راس امور قرا دهد. ضمن اینکه امیدوارم فردی سکان هدایت را در دست گیرد که وزارت ورزش هم با او هماهنگ باشد و مشکلات قبلی دوباره گریبانگیر کشتی نشود.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: