یاری در گفت‌وگو با فاس:

اروپا می‌خواهد در قبال «مروارید» به ما «آبنبات» بدهد/تعهدات عملی نشده و باید اقداماتی عملی از سوی نظام صورت گیرد

کدخبر: 2282587

دبیرکل سازمان دفاع از منافع ملی ایران گفت: دستگاه دیپلماسی باید به اروپا در خصوص انجام تعهدات خود در خصوص برجام ضرب‌الاجل بدهد. چرا که آنها می‌خواهند در قبال مرواریدی که ما به آنها داده‌ایم به ما آب نبات بدهند.

سعید یاری کارشناس مسائل بین‌الملل و دبیرکل سازمان دفاع از منافع ملی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با اشاره به عدم تعهدات برجامی از سوی آمریکا و غرب اظهار داشت: قطعاً اتحادیه اروپا با شاقول و خط‌کش آمریکا هماهنگ است و به صورت کاربردی خود را تسلیم آمریکا کرده است بنابراین در بسیاری از حوزه‌ها محدودیت اختیار دارد.

وی افزود: قطعاً اتحادیه اروپا حتی روسیه و چین نیز در این منظومه وحدت استراتژیک دارند و ممکن است در برخی رفتارها اختلاف تاکتیک داشته باشند. بنابراین جمهوری اسلامی اگر می‌خواهد در این فضا تنفس و تعامل کند و به منافع حداقلی خود دست یابد باید بداندکه آن سوی میز یک ید واحد نشسته است.

دبیرکل سازمان دفاع از منافع ملی ایران بر این باور است که آمریکا می‌خواهد بازی برجام را در زمین خاکی اتحادیه اروپا دنبال کند. بنابراین به همین جهت اتحادیه اروپا بنا دارد طراحی‌هایی صورت دهد که CFT, FATF و پیمان‌های تحریمی را به ما قالب کند تا ما در چنگ هژمونیک قدرت گرفتار شویم.

یاری با اشاره به خرید زمان و وقت‌کشی اروپایی‌ها در خصوص انجام تعهدات خود، گفت: آمریکا و به تبع آن اتحادیه اروپا به دنبال فرصت‌سوزی از ایران هستند تا به اهداف خود در قالب برجام دست یابند.

وی با تأکید براینکه باید در خصوص تعلل اتحادیه اروپا در مورد انجام تعهدات برجامی خود اقدامی عملی صورت دهیم، بیان داشت: تعهدات ایران نسبت به برجام صفر تا صد انجام شده و الان وقت عمل اتحادیه اروپا است.

یاری افزود: باید برای ترمیم این معادله و وادارسازی اروپا به اتخاذ اقدامات عملی برای راه‌اندازی کانال مبادلات مالی، اقداماتی عملی از سوی نظام صورت گیرد و این موضوع برای اروپا مسجل شود که هر گونه تأخیر بیشتر در انجام اقدامات عملی، هزینه‌های دشواری را در پی خواهد داشت.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تأکید کرد: دستگاه دیپلماسی باید به اروپا در خصوص انجام تعهدات خود در خصوص برجام ضرب‌الاجل بدهد. چرا که آنها می‌خواهند در قبال مرواریدی که ما به آنها داده‌ایم به ما آب نبات بدهند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: