داورزنی: پوشش ۸ رشته ورزش جانبازان و معلولین توسط فدراسیون‌ها، وظیفه ذاتی آنهاست

کدخبر: 2282201

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: انتقال هشت رشته جانبازان و معلولین به فدراسیون‌های مربوطه از این پس در قالب وظایف ذاتی آنها قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدرضا داورزنی در جلسه انتقال مأموریت هشت رشته ورزشی از فدراسیون جانبازان و معلولین به فدراسیون های مربوطه اظهار داشت: فدراسیون ها نسبت به ورزش جانبازان و معلولین نگاه حمایتی داشتند و اکنون با انتقال مأموریت هشت رشته از فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین به فدراسیون های مربوطه باعث خواهد شد که پوشش ورزش این قشر در قالب وظایف ذاتی فدراسیون ها قرار بگیرد و نگاه وظیفه ای نیز علاوه بر نگاه حمایتی به وجود آید.

وی افزود: آنچه مسلم است اکنون فدراسیون هایی که در قالب این انتقال قرار گرفته اند مأموریت شان اضافه شده است و قطعاً با افزایش مأموریت ها، اعتبارات آنها نیز افزوده خواهد شد. قبل از این انتقال، فدراسیون ها از محل اختصاص 27 صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده اعتباری دریافت نمی کردند، اما با این انتقال قطعاً از این محل نیز فدراسیون ها دریافتی هایی دارند که می توانند نه تنها برای انجام مأموریت های جدید از آن بهره ببرند بلکه این فرصت نیز پدید می آید که با این اعتبارات جدید شرایط بهتری را برای افزایش امکانات و زیرساخت های رشته ورزشی متبوع خود فراهم آورند.

در این جلسه محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک گفت: این انتقال یک فرصت است و با توجه به تأکید فدراسیون جهانی یک قانون محسوب می شود و به صورت رسمی باید از ابتدای سال آینده اجرایی شود. حمایت از ورزش جانبازان و معلولین در رشته های مختلف از جمله این هشت رشته که قبلاً از سوی فدراسیون ها انجام می شد از این پس دیگر باید به صورت قانونی محقق شود.

همچنین مسعود اشرفی، دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک عنوان کرد: حمایت از ورزش جانبازان و معلولین از سوی فدراسیون های جهانی یک امتیاز مثبت برای فدراسیون های ملی محسوب می شود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: