علیرضا کریمی: قرعه‌ها خیلی عجیب بود/ حداقل باید روی سکو می رفتیم

کدخبر: 2277380

آزادکار وزن ۹۲ کیلوگرم ایران با انتقاد از نحوه قرعه کشی ها در رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان گفت: بهترین تیم های ایران هم اگر بودند نمی توانستند بهتر از این نتیجه بگیرند.

علیرضا کریمی در گفتگو با ایسنا، درباره کسب مدال برنز جهان در مجارستان و ارزیابی خود از عملکرد تیم ملی کشتی آزاد در این رقابت ها اظهار کرد:خدا را شکر می کنم که حداقل توانستم به مدال برنز برسم و دست خالی به کشور باز نمی گردم. البته هدفم فقط مدال طلای جهان بود و اصلا به چیز دیگری غیر از طلا فکر هم نمی کردم.

آزادکار وزن ۹۲ کیلوگرم ایران با اشاره به باختش مقابل جی دن کاکس آمریکایی برای دومین مرتبه پس از المپیک ریو گفت: نمی دانم چرا می توانم برنده های این حریف آمریکایی را راحت شکست دهم اما مقابل او به مشکل می خورم.

وی با تاکید بر سطح بالای این دوره از رقابت های جهانی کشتی آزاد خاطرنشان کرد: سطح مسابقات واقعا بالا بود و همه کشتی گیران با آمادگی بالا و تمام توان آمده بودند تا به بهترین نتیجه برسند. کار واقعا در همه اوزان سخت و دشوار بود و شاهد رقابت هایی جذاب و نفسگیر بودیم.

دارنده ۲ مدال برنز جهان با انتقاد از نحوه قرعه کشی ها گفت: نمی دانم چرا قرعه ها به این شکل انجام شد. خیلی برایم عجیب بود که چرا در همه اوزان کشتی گیران ما با تمام حریفان اصلی شان در یک گروه قرار گرفتند و کارشان بسیار سخت شد. نمی دانم این قرعه ها عمدی بود یا شانسی. البته بعید می دانم اتفاقی بوده باشد. در همه این سال ها که در تیم ملی حضور داشتم یا نبودم، هیچوقت ندیدم قرعه کشی اینطور شود و همه قهرمانان جهان و المپیک در یک گروه قرار گیرند و در سوی دیگر جدول همه کشتی گیران ضعیف و نه چندان مطرح قرار گیرند. این موضوع باعث دوگانگی و یک ضعف بسیار بزرگ برای مسابقات بود.

کریمی خاطرنشان کرد: این درست و عادلانه نیست چرا که خیلی از کشتی گیرانی که در سطح جهانی نبودند به مدال رسیدند و از سوی دیگر خیلی از کشتی گیران مطرح که حقشان رسیدن به مدال بود بخاطر این اتفاق به حقشان نرسیدند. باید قرعه کشی ها طوری باشد همه کشتی گیران خوب در جدول پخش شوند تا حق به حقدار برسد و بهترین ها صاحب مدال شوند.

آزادکار وزن ۹۲ کیلوگرم ایران با تاکید بر اینکه تیم بسیار خوبی در این رقابت ها داشتیم گفت: صد درصد باید ایران یا قهرمان جهان می شد یا حداقل روی سکو می رفت اما قرعه به تیم ایران ضربه زد. به اعتقاد من حتی بهترین تیم های ایران در دوره های گذشته که قهرمان جهان هم شدند اگر در این دوره از رقابت ها حضور داشتند نتیجه ای بهتر از این نمی توانستند بگیرند. برای خودم خیلی این موضوع عجیب بود و برای اولین بار بود چنین چیزی می دیدم.

وی خاطرنشان کرد: مثلا اگر قرعه حسن یزدانی و پرویز هادی تا این حد دشوار نبود باید به فینال می رسیدند و مدال هایی بهتر می گرفتند یا نفرات دیگر تیم ملی با کمی بالا یا پایین شدن قرعه هایشان به مدال می رسیدند.

کریمی با بیان اینکه احتمالا اتحادیه جهانی با این نوع قرعه کشی سعی می کند کشورهای نه چندان مطرح در کشتی به مدال جهانی برسند تا مشارکت بیشتری در این رشته داشته باشند گفت: خودم دیدم وقتی قرعه کشی وزن ۹۷ کیلوگرم انجام شد عبدالرشید سعدالله یف روس و کایل اسنایدر آمریکایی به عنوان مدعیان اصلی این وزن در یک گروه قرار گرفتند اما احتمالا بخاطر اعتراض هایی که صورت گرفت، بلافاصله قرعه را تغییر دادند و این دو کشتی گیر را در دو سمت جدول جای دادند که دیدیم در نهایت تا فینال به هم نخوردند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: