وفایی: دوچرخه سواری نیازمند تمرین در پیست چوبی است

کدخبر: 2276702

رئیس سازمان لیگ دوچرخه سواری گفت: طبق اعلام وزارت ورزش و جوانان پیست دوچرخه سواری چوبی تا پایان سال تکمیل می‌شود.

محمود وفایی رئیس سازمان لیگ دوچرخه سواری در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان درباره نبود پیست چوبی در ایران بیان کرد : تا زمانی که مسابقات لیگ در پیست چوبی برگزار نشود ،در شرایط لیگ تغییری حاصل نمی شود . پیست مورد استفاده در لیگ دوچرخه سواری سیمانی و رو به باز است . یکی از خاصیت های دوچرخه سواری زمین خوردن است و این حوادث صرفا در پیست چوبی رخ نمی دهد . مسابقات رسمی دوچرخه سواری در پیست چوبی برگزار می شود و شرایط این پیست و رکورد گیری بازیکنان با پیست سیمانی متفاوت است. طبق آخرین گفته وزارت ورزش و جوانان قرار است از تنها پیست چوبی ایران در شهر ساری تا پایان سال رو نمایی شود اما با توجه به کمبود های مالی ، افتتاح این پیست بعید است.

او افزود: در رقابت های قهرمانی آسیا بحث درباره امکانات سخت افزاری است که عمده آن ، مشکل پیست چوبی است . فدراسیون برای تامین لوازم جانبی دوچرخه سواری تمام تلاش خود را کرده و بهترین لوازم را برای تیم ملی تامین کند. در بخش سخت افزاری کاری از دست فدراسیون بر نمی آید . فدراسیون باید همچنان پی گیری های لازم را در جهت آماده سازی پیست چوبی ساری انجام دهد. نداشتن پیست چوبی باعث می شود بازیکنان برای تمرین به خارج ایران اعزام شوند که بسیار هزینه آور است و می توان این هزینه را برای امور لازم دیگر خرج کرد.

وفایی گفت : یک مرحله از مسابقات لیگ دوچرخه سواری بانوان در جاده باقی مانده است و این رقابت 9 آبان ماه به میزبانی اصفهان برگزار می شود. لیگ دوچرخه سواری جوانان در بخش پیست و جاده به اتمام رسیده است و مرحله آخر کوهستان در استان مرکزی برگزار می شود. لیگ دوچرخه سواری در نهایت تا اواخر آبان ماه به اتمام می رسد و در حین لیگ اردو های تیم ملی آغاز می شود. تیم ملی دوچرخه سواری بازی های قهرمانی آسیا را در پیش خواهد داشت . پس از اتمام لیگ نفرات منتخب مجموعه رقابت های سال 97 به اردو تیم ملی دعوت می شوند که به مسابقات پیست اندونزی و جاده ازبکستان در اردیبهشت سال آینده اعزام خواهند شد . رئیس سازمان لیگ تصریح کرد: در لیگ امسال خوشبختانه افزایش تیم داشتیم که در بخش جاده 12 تیم حضور و در پیست سقف حضور تیم ها 12 تیم بود که 9 تیم حضور داشتند .

وفایی گفت : معمولا در وقفه بین اردو های تیم ملی، مسابقات لیگ را برگزار می کنیم تا وقفه و مشکلی برای تیم ملی به وجود نیاورد . شرایط لیگ امسال بسیار خوب بود و با توجه به نداشتن اعزام ، بازیکنان از آمادگی بسیار خوبی در لیگ و تور های مختلف برخوردار بودند . امیدواریم با توجه به اردو های مناسب و برنامه ریزی های کادر فنی ، تیم ملی در رقابت های قهرمانی جهان نتایج خوبی را کسب کند.

بیشتربخوانید:

قمری: وزارت ورزش و جوانان به پرتوآذر در رقابت های قهرمانی جهان کمک نکرد

محمودی: مهمترین مسابقات دوچرخه سواری برای ما بازی های آسیایی است

محمود پراش سرمربی تیم ملی پیست شد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: