راه‌اندازی رشته زورخانه‌ای ساحلی در کشور

کدخبر: 2276511

رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای گفت: در حال حاضر در کشور ۹۰۰ زورخانه فعال است که البته سالانه ۵۰ زورخانه جدید نیز به این تعداد اضافه می‌شود.

به گزارش ایسنا، مجتبی جوهری در جریان برگزاری اولین دوره مسابقات پهلوانی و زورخانه‌ای امیدهای کشور اظهارکرد: از این تعداد زورخانه تعدادی تغییر کاربری پیدا کرده و تعدادی نیز هم اکنون به حالت نیمه فعال درآمده که تلاش می‌کنیم نسبت به فعال کردن همه این زورخانه‌ها اقدامات حمایتی و پشتیبانی را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در ساخت زورخانه‌ها در کنار اعتبارات دولتی از ظرفیت بخش خصوصی و خیرین نیز استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: ما اخیرا در فدراسیون سامانه‌ای را راه‌اندازی کردیم به طوری که تاکنون 10 هزار نفر ورزشکار در این رشته اطلاعات خود را در سامانه وارد کردند و تلاش بر این است که تا پایان امسال این تعداد به 20 هزار نفر برسد.

رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای گفت: در نیمه دوم امسال براساس تقویم ورزشی تعیین شده 13 رقابت ملی را در رده‌های مختلف سنی برگزار می‌کنیم تا با انجام این رقابت‌ها در پایان سال در سه رده بزرگسالان، جوانان و پیشکسوتن قهرمان قهرمانان مشخص شود.

جوهری از فعال شدن رشته ساحلی زورخانه‌ای و پهلوانی نیز خبر داد و تصریح کرد: ما به صورت آزمایشی امسال در رده‌های مختلف سنی مسابقات زورخانه‌ای ساحلی را برگزار خواهیم کرد تا برای سال آینده با اجرایی شدن آئین‌نامه‌ها این مسابقات به صورت رسمی در مناطق مختلف کشور اجرا شود.

وی افزود: با انجام همه این رقابت‌ها ما در پایان سال اردوهای تیم ملی را برای انتخاب اعضای تیم ملی در رده‌های مختلف سنی برگزار می‌کنیم تا در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان نفرات برتر تیم ملی انتخاب شود.

رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای خاطرنشان کرد: البته اکثر مسابقات ما در رده‌ سنی بزرگسالان انجام می‌شود و تمام تلاش ما بر این است تا در تورنمنت‌های بین‌المللی و جهانی شرکت کنیم که البته در رده سنی نونهالان و نوجوانان مسابقات با طراوات و شیرینی خاص برگزار می‌شود.

جوهری از برگزاری مسابقات پهلوانی در کشور به شکل قدرتی خبر داد و اظهار کرد: این مسابقات در قالب سنگ قدرتی، کباده قدرتی، میل سنگین قدرتی و کشتی پهلوانی برگزار خواهد شد تا در پایان سال پهلوان پهلوانان معرفی شود.

وی گفت: همزمان با استان اردبیل در 800 زورخانه کشور زنگ ورزش همزمان با هفته تربیت بدنی به صدا درآمد تا در این هفته رویدادهای مختلفی را در سطح کشور شاهد باشیم.

رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای کشور با قدردانی از میزبانی خوب استان اردبیل در برگزاری مسابقات قهرمانی امیدهای کشور بیان کرد: این مسابقات با نظم و انضباط خاص برگزار شد و ما در حاشیه این رویداد تجلیل و تکریم از خانواده‌های شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم و شهید شاخص ورزش کشور اسماعیل اعلمی را شاهد بودیم.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: