نظر "مفتی اهل سنت" درباره راهپیمایی اربعین: نه تنها مستحب بلکه ممکن است واجب باشد

کدخبر: 2276503

مفتی عبدالرزاق رهبر درباره راهپیمایی اربعین می‌گوید: این راهپیمایی به دلیل ارزش بالایی که برای وحدت و معنویت دارد، نه تنها مغایرتی با مبانی اهل سنت ندارد بلکه امری مستحب و تأکید شده که همه‌ساله حضور اهل سنت در این مراسم قابل‌توجه بوده است.

مفتی عبدالرزاق رهبر نماینده اهل سنت حنفی های ایران در مراسم حج و امام جمعه آق قلا در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم با اشاره به مراسم راهپیمایی اربعین، گفت: سال گذشته در این مراسم بزرگ حضور یافتم و امیدوارم توفیق داشته باشم تا در مراسم امسال نیز حضور یابیم.

وی گفت: زیارت امام حسین و ائمه اطهار در مبانی اهل سنت بسیار تأکید شده است و در حقیقت عشق و علاقه به اهل بیت پیامبر بر هر مسلمانی لازم و واجب است و این مسئله اختصاصی خاصی به شیعه یا سنی ندارد و شامل همه مسلمانان می شود.

عبدالرزاق رهبر، تصریح کرد: مجتهدین مسلم اهل سنت زیارت امام حسین را مستحب و برخی از آنها حتی واجب شمرده اند؛ لذا اهل سنت برای استفاده از معنویات این مراسم، در راهپیمایی حضور می یابند تا ضمن اعلام وحدت و برادری با برادران شیعه خود، مانور وحدت و یکپارچگی را برگزار کنند؛ امروز همه دنیا چشم به مسیر کربلا دوخته و همه می بیند که شیعه و سنی چگونه دست به دست هم داده و به زیارت امام حسین می روند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: