معاون منابع انسانی قوه قضاییه:

شرکت قضات خانم درآزمون قضاوت کمتر از ۳۰ درصد است

کدخبر: 2276130

معاون منابع انسانی قوه قضاییه اعلام کرد: شرکت قضات خانم درآزمون قضاوت کمتر از ۳۰ درصد است و بالای ۷۰ درصد شرکت اقایان را داشتیم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا امینی در نشست خبری که امروز (جمعه) همزمان با برگزاری آزمون قضاوت برگزار شد، گفت: آزمون عمومی قضاوت در ۲۲ مرکز استان با حضور ۳۰ هزار داوطلب برگزار شده و قبول شدگان این مرحله در ۳۰ آذرماه سال جاری در آزمون تشریحی شرکت می‌کنند و در نیمه بهمن ماه سال جاری نتایج کتبی اعلام می‌شود و در اسفندماه قبول شدگان در مصاحبه تخصصی شرکت می کنند و امیدواریم تا پایان خرداد آزمون های شخصیت و ... و افرادی که تایید شدند برای گزینش اقدام شود.

وی افزود: ۲۱۰۰ نفر نیرو از قوه قضاییه خارج شدند و حدود ۳ هزار و ۱۰۰ نفر نیرو توانستیم وارد دستگاه قضایی کنیم. به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۲ قاضی داریم. ۱۴ هزار نفر نیروی اداری در قوه قضاییه جذب کردیم و به ازای هر قاضی سه نفر نیروی اداری جذب کردیم و به ازای هر ۸۰۰ قاضی ۳۲۰۰ نفر نیروی اداری جذب کردیم.

وی درباره جذب قضات خانم نیز گفت: در وضعیت فعلی ۸/۵ الی ۹ درصد جذب قضات خانم را داریم و به ازای هر ۱۰۰ نفر قاضی حدود ۹ درصد قضات خانم را داریم، زیرا پست هایی که بانوان می گیرند کم است و یا در شعب دادیار و یا در محاکم خانواده مشغول می شوند و تعداد خانم ها نسبت به آقایان کمتر است و کمتر از ۳۰ درصد شرکت خانم ها را در آزمون داشتیم و حدود ۷۰ درصد آقایان را داشتیم.

وی افزود: برنامه ششم را از سال ۹۶ شروع کردیم و در برنامه ششم هم سالانه ۸۰۰ قاضی جذب می کنیم.

وی افزود: امسال سومین سالی است که پرونده شحصیت را تشکیل می دهیم.

ادامه دارد...

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: