دانشگاه رازی به جمع دانشگاه‌های نفتی ایران پیوست

کدخبر: 2275914

رئیس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه رازی گفت: دانشکده نفت و پتروشیمی دانشگاه رازی کرمانشاه امسال برای اولین بار ۴۲ دانشجوی مهندسی نفت پذیرش کرده است.

به گزارش ایسنا، محسن حیاتی بااشاره به راه اندازی دانشکده نفت و پتروشیمی دانشگاه رازی کرمانشاه در مهر سال 95، اظهار کرد: امسال برای اولین بار 42 دانشجوی مهندسی نفت را در این دانشکده پذیرش کردیم.

وی در خصوص ضرورت‌های احداث این دانشکده در کرمانشاه عنوان کرد: ازآنجایی که گروه مهندسی شیمی دانشگاه رازی از قبل با صنایع پایین دستی حوزه نفت استان همکاری داشته و از سوی دیگر باتوجه به نفت‌خیز بودن منطقه غرب کشور و فعالیت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب در استان خلاء وجود چنین دانشکده‌ای در کرمانشاه احساس می‌شد.

رئیس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه رازی اضافه کرد: پرورش نیروهای متخصص در زمینه پایین دستی واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی، پرورش نیروی متخصص در زمینه بالادستی که دربرگیرنده شناسایی، حفاری، استخراج و فناوری اولیه است، وجود مشکلات فرآیندی و امکان حل آنها با شکل‌گیری دانشکده نفت در قالب ارائه مشاوره، تعریف پروژه‌های برون دانشگاهی و نبود رشته نفت در غرب کشور از دیگر دلایل شکل گیری این دانشکده در استان کرمانشاه است.

وی به تاثیرگذاری راه‌اندازی دانشکده نفت بر این صنعت در استان کرمانشاه اشاره و عنوان کرد: از تاثیرات آن در حوزه بالادستی می‌توان به مطالعه میادین نفت و گاز به منظور افزایش بهره‌برداری از مخازن و در حوزه پائین دستی نیز استفاده از ظرفیت صنایع پتروشیمی‌ ال ای بی بیستون، اوره، آمونیاک و پتروشیمی پلیمر اشاره کرد.

حیاتی همچنین وجود خطوط انتقال نفت در استان را فرصتی برای انجام همکاری‌ مشترک دانشکده با این شرکت دانست و افزود: البته از سنوات گذشته همکاری هایی در این رابطه با شرکت خطوط انتقال استان داشته‌ایم، بطوریکه تاکنون 19 طرح پژوهشی تقاضا محور آنها را در دانشگاه اجرا کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه رشته مهندسی نفت در ایران در برگیرنده چهار مهارتِ اکتشاف، حفاری، بهره‌برداری و مهندسی مخازن است، توضیح داد: در مقطع کارشناسی این چهار مهارت با هم ترکیب شده و در قالب رشته مهندسی نفت ارائه می‌شود.

این مسئول متذکر شد: دانشجویان رشته مهندسی نفت دانشکده نفت و پتروشیمی دانشگاه رازی در این چهار مهارت آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

رئیس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه رازی بابیان اینکه در حال حاضر تنها در مقطع کارشناسی در دانشکده نفت جذب دانشجو داریم، یادآورشد: در آینده نیز مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را راه‌اندازی می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: