دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری:

عملکرد مناطق ویژه علم و فناوری ارزیابی می شود

کدخبر: 2275664

دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: عملکرد مناطق ویژه علم و فناوری بررسی خواهد شد و در صورت نیاز اصلاحاتی در قوانین این مناطق ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود برومند عصر امروز در حاشیه جلسه کمیسیون دائمی شورای عتف در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه موضوع فعالیت مناطق ویژه علم و فناوری مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: مناطق ویژه علم و فناوری به عنوان یک تجربه جهانی وجود دارد و در کشور ما نیز برای آن آئین نامه ها و مقرراتی تدوین شده است.

دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵ منطقه ویژه علم و فناوری در کشور ایجاد شده اما این نکته مورد اهمیت است که طراحی های صورت گرفته در این زمینه موفق بوده یا خیر.

وی اظهار داشت: باید بررسی شود که مناطق ویژه علم و فناوری در کشور را توسعه دهیم و یا اگر مورد نیاز است اقدامات اصلاحی برای این مناطق صورت گیرد.

برومند خاطرنشان کرد: در حال حاضر پارک های علم و فناوری به عنوان رکن اساسی در توسعه استانها نقش ایفا می کنند. بنابراین برای توسعه این مراکز منابع و هماهنگی های لازم با سازمان برنامه و بودجه و سایر سازمانها صورت می دهیم.

دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص پارک های علم و فناوری به صورت ماهیانه جلساتی برگزار می کنیم که در این جلسات مسئولان سازمانهای مرتبط از جمله معاونت علمی و فناوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و نمایندگان سازمان برنامه و بودجه حضور دارند و در خصوص رشد این مراکز مذاکره صورت می گیرد.

وی در خصوص مناطق ویژه علم و فناوری در کشور گفت: با توجه به مطالبی که در جلسه امروز مطرح شد تاکید شده که فعالیت عملکرد این مناطق مورد بررسی قرار گیرد.

برومند اظهار داشت: در جلسات آتی کمیسیون های دائمی شورای عتف این موضوع بررسی خواهد شد.

وی در خصوص توقف فعالیت مناطق ویژه علم و فناوری در کشور نیز گفت: زمانی که موضوع بررسی این مناطق مطرح می‌شود به معنای توقف فعالیت آنها نیست و در حال حاضر تعاریفی برای این مناطق وجود دارد و این مناطق نیز فعال هستند.

دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: بحث بر سر این است که ارزیابی از عملکرد این مناطق صورت گیرد و بر اساس آن اگر نیاز باشد اصلاحاتی نیز انجام شود.

وی اظهار داشت: همچنین پس از بررسی های لازم اگر نیاز باشد تغییراتی در قوانین این مناطق اعمال خواهد شد.

برومند عنوان کرد: درخواست های جدیدی در استانها برای ایجاد مناطق ویژه علم و فناوری مطرح شده اما این درخواست ها را نگه داشتیم تا بررسی در خصوص عملکرد این مناطق را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حال نزدیک شدن به فصل بودجه ریزی هستیم بنابراین ممکن است در جلسات آینده بیشتر به موضوع بودجه علم و فناوری بپردازیم و بررسی مناطق ویژه علم و فناوری در جلساتی دیگری مورد بررسی قرار گیرد.

برومند ادامه داد: در جلسه امروز موضوع موثر بودن بخشی از تبصره های بودجه نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این موضوع که آیا تبصره ها در حوزه موثر است یا خیر، در این جلسه مذاکره و تاکید شد که برای آن باید ارتباط میان دستگاهها با پروژه های پژوهشی افزایش یابد.

برومند در پایان گفت: اجرای پروژه های بزرگ پژوهشی نیازمند همکاری میان دستگاههای مختلف است.

وی همچنین از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین وزارت علوم و وزارت دفاع خبر داد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: