مالکان منچستر یونایتد فروش سهام این باشگاه به بن سلمان را رد کردند

کدخبر: 2274894

در بحبوحه گرفتاری عربستان در بحران سیاسی به وجود آمده پس از ناپدید شدن خاشقجی، مالکان منچستر یونایتد اعلام کردند قصد فروش سهام این باشگاه به ولیعهد سعودی را ندارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، در بحبوحه گرفتاری دیپلماتیک عربستان سعودی در پی بحران سیاسی به وجود آمده پس از ناپدید شدن جمال خاشقجی ، روزنامه نگار عربستانی منتقد محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی و احتمال قتل این روزنامه نگار به دستور مستقیم بن سلمان، مالکان آمریکایی باشگاه منچستر یونایتد انگلیس اعلام کردند قصد فروش سهام این باشگاه به ولیعهد سعودی را ندارند.

به نقل از دیلی میرور، باشگاه فوتبال منچستر یونایتد گزارش های منتشرشده درباره اینکه خانواده گلیزرها (مالکان باشگاه منچستر) قصد دارند سهام این باشگاه را به فروش برسانند، رد کرد. گزارش ها حاکی از آن است که محمد بن سلمان تمایل دارد سهام باشگاه منچستر یونایتد را به ارزش بیش از 4 میلیارد پوند خریداری کند.

در ادامه این گزارش آمده است پس از سرمایه گذاری ابوظبی در باشگاه منچستر سیتی که تلاشی برای بهبود چهره امارات در بحبوحه جنجال های به وجود آمده بر سر مسائل حقوق بشر در این کشور بود، ولیعهد سعودی نیز قصد داشت با خرید سهام منچستر یونایتد، مسیر مشابهی را طی کند؛ اما، یک منبع مرتبط با باشگاه منچستر یونایتد اعلام کرد بحران اخیر بر سر ربوده شدن و قتل احتمالی روزنامه نگار واشنگتن پست پس از ورود او به کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه، فروش سهام این باشگاه به بن سلمان را غیرممکن می کند.

این گزارش می افزاید ماجرای مفقود شدن خاشقجی، باعث مطرح شدن مسائل دیگری از قبیل جنگ یمن و سرازیر شدن موج انتقادات از رژیم سعودی به دلیل کشتار غیرنظامیان بیگناه یمنی در حملات هوایی، که به دستور بن سلمان (ولیعهد و وزیر دفاع سعودی) صورت می گیرد، شده است.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار واشنگتن پست، دوم اکتبر سال جاری میلادی پس از ورود به کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه ناپدید شد. طبق گفته های نامزد خاشقجی، او هرگز از کنسولگری خارج نشده است. تحقیقات ترکیه نشان می دهد این روزنامه نگار منتقد محمد بن سلمان داخل ساختمان کنسولگری عربستان به قتل رسیده است. با وجود این، سعودی ها مدعی شده اند خاشقجی از کنسولگری خارج و پس از آن ناپدید شده است. این در حالی است که همه شواهد و قرائن خلاف این ادعای ریاض و احتمال ترور او را به دستور مستقیم بن سلمان نشان می دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: