شکایت سوریه از ائتلاف آمریکایی به سازمان ملل و شورای امنیت

کدخبر: 2274524

سوریه از (به اصطلاح) ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا به دلیل استفاده از بمب‌های فسفری علیه غیر نظامیان در دیرالزور به سازمان ملل متحد شکایت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سوریه از (به اصطلاح) ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا به دلیل استفاده از بمب های فسفری علیه غیر نظامیان در دیرالزور به سازمان ملل متحد شکایت کرد.

وزارت امور خارجه سوریه روز یکشنبه با ارایه شکایت خود به سازمان ملل در آن اعلام کرد که اقدام ائتلاف نیرو های ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا در استفاده از بمب های فسفری در استان دیرالزور به کشته و زخمی شدن تعدادی از غیر نظامیان منجر شده است.

وزارت خارجه سوریه در بیانیه ای اعلام کرد دمشق دو نامه جداگانه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت درباره اقدام ائتلاف غیر قانونی بین المللی در ارتکاب جنایت جدید علیه غیر نظامیان شهر هجین در استان دیرالزور ارایه و در آن ها تاکید کرد استفاده از بمب های ممنوعه فسفری در شهر هجین موجب شهادت و زخمی شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان شده است.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد بکارگیری ائتلاف بین المللی از سلاح های ممنوعه بر ضد مردم سوریه به یک رفتار هدفمند و عمدی برای آن تبدیل شده است که در چارچوب یک رشته جنایت های جنگی و غیر انسانی بر ضد مردم سوریه مانند ادامه حمایت از تروریسم و استفاده از تروریست ها و شبه نظامیان جدایی طلب برای اجرای نقشه ها و برنامه های خصمانه آن صورت می گیرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه سوریه، دمشق در این نامه ها از شورای امنیت خواست به مسئولیت خود در حفظ صلح و امنیت بین المللی واجرای تحقیقات بین المللی درباره این جنایت ها و محکومیت آن ها عمل کند و اقدام فوری برای توقف یا جلوگیری از تکرار آن و نیز پایان حضور خصمانه نظامیان آمریکایی و دیگر نیرو های خارجی که به صورت غیر قانونی در خاک سوریه هستند، انجام دهد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز شنبه اعلام کرد جنگنده های متجاوز ائتلاف بین المللی در ادامه تجاوزات خود به خاک سوریه به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش در حمله اخیر به شهرک هجین در جنوب شرقی دیرالزور از تسلیحات ممنوعه استفاده کردند. منابع محلی به سانا گفتند جنگنده های ائتلاف آمریکایی تعدادی از مناطق شهر هجین در ۱۱۰ کیلومتری شرق شهر دیرالزور را با بمب های فسفری سفید و ممنوعه هدف قرار دادند که به کشته و زخمی شدن غیر نظامیان سوری منجر شد.

فعالان سوری نیز از طریق شبکه های اجتماعی تصاویری از بمباران جنگنده های ائتلاف آمریکایی در حمله به شهر هجین و استفاده از بمب های فسفری را منتشر کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: