در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داده شد؛

سنجش صلاحیت حرفه‌ای چه امتیازی برای معلمان غیردولتی دارد؟

کدخبر: 2266325

معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش درباره علت اجرای سنجش صلاحیت حرفه‌ای و مزایای آن برای معلمان توضیح داد.

احمد عابدینی معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ درباره اجرای سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان اظهار کرد: بر اساس سند تحول بنیادین نظام سنجش صلاحیت حرفه ای برای معلمان پیش بینی شده است علاوه بر آن نظام رتبه بندی هم برای آن ها در نظر گرفته شده است که در فرآیند اجرا این ۲ موضوع را با هم مرتبط می دانیم.

وی با اشاره به اینکه ارتباط نزدیکی که بین ۲ نظام سنجش صلاحیت حرفه ای و رتبه بندی وجود دارد، ادامه داد: در واقع شرط و معیار رتبه بندی را سنجش صلاحیت ها می دانیم.

معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه سنجش صلاحیت حرفه ای مبتنی بر سند تحول بنیادین برای همه معلمان دولتی و غیر دولتی و حق التدریس الزام اجرا دارد، گفت: این الزام به دلیل آن است تا هر فرد برای مجوز تدریس داشتن مورد ارزیابی قرار گیرد در واقع به نوعی استاندارد سازی افراد در حرفه معلمی را دنبال می کنیم.

امتیازهای سنجش صلاحیت حرفه ای برای معلمان

عابدینی درباره استفاده از مزایای سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان اظهار کرد: این فرآیند می تواند در نظام رتبه بندی، افزایش حقوق، تشویقی به معلم و مواردی دیگر از این قبیل مورد توجه قرار گیرد که بر همین اساس اکنون نتیجه این سنجش برای نظام رتبه بندی معلمان به کار گرفته می شود.

وی درباره تاثیر سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان غیردولتی گفت: با توجه به الزام سند مبنی بر سنجش صلاحیت این فرآیند برای همه معلمان ضرورت دارد، اما اینکه در قبال این سنجش چه امتیازی به معلمان داده شود بر عهده سازمان مدارس غیر دولتی است هرچند امیدواریم برای این معلمان هم سنجش صلاحیت امتیاراتی قابل توجه داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: