جودو قهرمانی جهان- آذربایجان؛

ملایی چگونه به سکوی نخست جهان رسید/ آماری از مرد طلایی

کدخبر: 2266323

سعید ملایی جودوکار ایران در حالی موفق به کسب مدال طلای قهرمانی جهان شد که در طول سه سال گذشته آمار بسیار خوبی روی تاتامی داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، جودو ایران بعد از ۱۵ سال موفق شد بار دیگر طعم طلای جهان را تجربه کند. سعید ملایی که سال گذشته در جهانی بوداپست بعد از ۱۰ سال ایران را به مدال جهانی رساند، این بار مدال طلا را به جودو دوستان هدیه داد. در زیر نگاهی داریم به آمار این جودوکار در مسیر کسب طلای جهان.

۲۴ تورنمنت، ۱۶ مدال این جودوکار کشورمان که از سال ۲۰۱۱ وارد عرصه مسابقات جودو شده، در طول ۷ سال گذشته ۲۴ تورنمنت رسمی و سطح بالای جودو را تجربه کرده است. که ماحصل آن ۳ طلا، ۳ نقره و ۱۳ برنز بوده است.

تغییر وزن و آغاز روند صعودی ملایی تا سال ۲۰۱۴ و بازیهای آسیایی اینچئون در وزن ۷۳- کیلوگرم مبارزه می کرد و بعد از ناکامی در این رقابتها، به وزن ۸۱- کیلوگرم آمد و از همین زمان بود که روند رو به رشد او آغاز شد. ملایی مبارزه به مبارزه و تورنمنت به تورنمنت بهتر شد تا به سکوی اول جهان رسید.

۷۸ پیروزی برای مرد طلایی وی در ۱۱۶ مبارزه خود از سال ۲۰۱۴ تاکنون ۳۸ شکست و ۷۸ پیروزی در کارنامه خود ثبت کرده تا با این عملکرد، در ردیف بهترین های جودو جهان جای بگیرد. وی روز گذشته با ۶ پیروزی به مدال طلای جهان دست یافت. ۴ مبارزه را با ضربه فنی (ایپون) به پایان برد و دو مبارزه را با امتیاز «وازاری» به سود خود پایان داد.

انتقام به سبک ملایی جودوکار کشورمان در مسابقات جهانی باکو، مقابل سه رقیبی که قبلا بازنده شده بود، به پیروزی دست یافت تا هم به مدال طلای جهان دست پیدا کند و هم انتقام شکست های قبلی را گرفته باشد. «ودات آلبایراک» از ترکیه، «ماتیاس کاس» از بلژیک و «فوجی وارا» ژاپنی در رقابتهای قبلی ملایی را شکست داده بودند که روی تاتامی باکو مقهور قدرت و جنگندگی وی شدند.

باکو شهر خوش یمن برای سعید باکو شهر خوش یمنی برای سعید ملایی است. وی تا کنون سه بار در رقابتهایی که در این شهر برگزار شده به میدان رفته است. در رقابتهای گرنداسلم سال ۲۰۱۴ عنوان هفتم را کسب کرد، در همین تورنمنت سال ۲۰۱۷ نقره گرفت و این بار در مسابقات جهانی روی سکوی قهرمانی ایستاد و طلا گرفت.

۲۰۱۸ سال موفقیت سعید ملایی که تا اواخر سال ۲۰۱۶ نتایج قابل توجهی کسب نمی کرد و حتی در المپیک هم همان دور نخست باخت. جودوکاری که به مرد برنزی معروف شده بود، روند رسیدن به سکوهای بهتر را از آغاز سال ۲۰۱۷ آغاز کرد. وی در این سال به ۹ تورنمنت از جمله قهرمانی آسیا و جهان، گرند اسلم و گرندپری اعزام شد که حاصل آن یک طلا، دو نقره و چهار برنز بود.

اما وی در سال ۲۰۱۸ عملکرد خیره کننده ای داشته است. وی در چهار تورنمنتی که تا اینجای کار در دو مرحله از رقابتهای گرنداسلم دوسلدورف و اکسترنبورگ یک طلا و یک برنز، بازیهای آسیایی یک نقره و مسابقات قهرمانی جهان یک طلا کسب کرده است.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: