اصفهانیان در گفت‌وگو با فارس:

اعتراض‌ها به داور از داخل زمین به روی سکوها سرایت می‌کند/ یک تیم باتجربه دربی ۸۸ را قضاوت خواهد کرد

کدخبر: 2265420

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: اعتراضات به داور از داخل زمین و کنار زمین به روی سکوها و تماشاگران سرایت می‌کند.

فریدون اصفهانیان در گفت‌ وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد مضروب شدن کمک داور بازی نفت آبادان و پیکان گفت: متأسفانه مدام این اتفاقات رخ می‌دهد و پشت سر هم، هم می‌گوییم باشگاه‌ها باید مسائل فرهنگی را رعایت کنند. به هر حال اعتراض به داوری از داخل زمین و بازیکنان و مربیان و کادر فنی به تماشاگران و روی سکوها سرایت می‌کند. بهتر است بازیکنان و اعضای کادر فنی مسئولانه رفتار کنند. نمی‌گویم اگر آنها به داور اعتراض نکنند چنین اتفاقاتی رخ نمی‌دهد اما قطعاً درصد رخ دادن این اتفاقات کمتر می‌شود.

وی افزود: بهتر است کادر فنی و بازیکنان با آرامش کار خود را انجام بدهند و اگر هم نظری برخلاف رأی داور داشتند مطابق قانون شکوائیه یا اعتراض خود را به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ انتقال بدهند. مطمئن باشند که کمیته داوران هم طبق آیین‌نامه‌ای که دارد با داوران رفتار می‌کند.

اصفهانیان با درخواست کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: امیدوارم کمیته انضباطی با جدیت بیشتری با این متخلفان برخورد کند تا این مسئله در فوتبال ما اپیدمی نشود زیرا در غیر این صورت جلوگیری از این رفتارها سخت‌تر خواهد شد. باید کمیته انضباطی مجدانه در این زمینه وارد عمل شود.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با اشاره به زمان داوری خود در آبادان عنوان کرد: من در آبادان بازی‌های زیادی را سوت زده‌ام. مردم این شهر بسیار فوتبال‌فهم هستند و همواره تیم‌های خوبی از این شهر در لیگ برتر حضور داشته است. ما از تماشاگران آبادانی درخواست می‌کنیم سعه صدر بیشتری داشته باشند.

وی در مورد اینکه آیا اعتراض آبادانی‌ها به حق بوده یا نه و پنالتی برای این تیم گرفته نشده، اظهار داشت: من ساعت ۱۲ نیمه‌شب با آبادان تماس گرفتم و جویای ماجرا شدم، اما هنوز گزارش ناظر داوری بازی به دستم نرسیده و قرار است فردا (یکشنبه) فیلم بازی را آنالیز کنیم و عملکرد داوری را مورد ارزیابی قرار بدهیم.

اصفهانیان در مورد انتخاب داور دربی گفت: ما سعی می‌کنیم یک تیم باتجربه و کارآمد که قضاوت‌های خوبی در سال‌های اخیر و امسال داشته را برای دربی انتخاب کنیم.

انتهای پیام/ا

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: