حیدر العبادی، الحلبوسی را به تسریع تصویب قوانین مربوط به بازسازی عراق فراخواند

کدخبر: 2264915

نخست وزیر عراق در دیدار با رئیس پارلمان این کشور، او را به تسریع در تصویب قوانین با اولویت در زمینه بازسازی عراق فراخواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت سومریه نیوز، دفتر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق روز دوشنبه با حیدر العبادی دیدار کرد. در ابتدای این دیدار نخست وزیر عراق انتخاب الحلبوسی را به عنوان رئیس پارلمان عراق به وی تبریک گفت.

العبادی ابراز امیدواری کرد، مرحله آتی شاهد همکاری بیشتر میان دو قوه مقننه و مجریه برای خدمت به منافع ملت عراق باشد.

وی الحلبوسی را به تلاش برای تسریع در تصویب و اجرای قوانین دارای اولویتی فراخواند که از بازسازی عراق، ثبات، شکوفایی و تحقق آرمان‌های مردم و پاسخگویی به خواسته‌های قانونی آنها حمایت می‌کند.

از سوی دیگر، الحلبوسی بر تمایل پارلمان در دوره جدید به تقویت وحدت ملی کشور تاکید کرد.

وی همچنین بر لزوم حفظ دستاوردهای ملی که برای ملت عراق، وحدت، حفظ حاکمیت و ثروت ملی آن محقق شده تاکید کرد و گفت: پارلمان در دوره جدید خود به دنبال تحکیم وحدت ملی و همزیستی عراقی‌ها، همکاری با قوه مجریه و تلاش برای ادامه روابط عراق با کشورهای عربی، منطقه‌ای و بین‌المللی در راستای حفظ امنیت و ثبات منطقه و منافع ملت‌های آن است.

در این دیدار، طرفین بر اهمیت پایبندی به چارچوب‌ها و زمان‌بندی‌های قانونی، لزوم تسریع در تشکیل دولت عراق، تلاش برای توسعه خدمات و بازسازی تمام استان‌ها، پاسخ به خواسته‌های مردم و همچنین حفظ یکپارچگی عراق تاکید کردند که با وحدت مردم و شجاعت نیروهای امنیتی با گروه تروریستی داعش مقابله کردند و بر تروریسم و فرقه گرایی پیروز شدند.

پارلمان عراق در جلسه روز شنبه خود محمد الحلبوسی را به عنوان رئیس پارلمان، حسن کریم را به عنوان معاون اول وی و بشیر الحداد را به عنوان معاون دوم رئیس پارلمان انتخاب کرد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: