نقشینه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

آغاز بارش باران تا پایان هفته در اکثر مناطق کشور/ احتمال آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیرها در شهرهای شمالی

کدخبر: 2264887

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر امروز با فعالیت سامانه بارشی، رگبار باران در شهرهای شمالی و تهران پیش بینی می شود.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: از بعدازظهر امروز با فعالیت سامانه بارشی رگبار باران در استان گیلان آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فردا بارش باران در استان های گیلان ، مازندران و غرب گلستان از شدت بیشتری برخودار است، افزود: روز پنج شنبه بارش باران علاوه بر استان های گیلان، مازندران و گلستان به شمال غرب، خراسان رضوی، شمال سمنان و شمال و شرق تهران کشیده خواهد شد.

نقیشنه ادامه داد: با توجه به ماهیت رگباری بودن بارش ها، احتمال آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیرها به ویژه در مناطق کوهپایه ای و رودخانه های فصلی این استان ها دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: بارش باران همراه با رعد و برق در برخی مناطق کشور/آسمان تهران صاف است+ جدول

این کارشناس هواشناسی از صدور اخطاریه سازمان هواشناسی برای برخی استان ها در روز عاشورای حسینی خبر داد و گفت: با توجه به رگبار باران در استان های گیلان، مازندران، گلستان، غرب خراسان رضوی و شمال استان سمنان و تهران و احتمال آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیرها به افراد توصیه می شود که از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیرها و برگزاری هیئت ها و تکایا در این مناطق خودداری کنند.

وی در پایان از کاهش دما در برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: از امروز تا روز جمعه، در استان های تهران و شهرهای شمالی دما 4 تا 8 درجه سانتی گراد کاهش خواهد یافت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: