اعتراض دانشجویان خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی+ پاسخ مسولان

کدخبر: 2264688

دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی روز گذشته و امروز با تجمع مقابل ساختمان ریاست دانشگاه به تصمیم مسولان این دانشگاه در خصوص تخلیه خوابگاه های دانشجویی اعتراض کردند.

به گزارش ایسنا، اواخر مردادماه جاری از سوی مدیریت امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای دانشجویان مجرد و متاهل دوره های تحصیلات تکمیلی پیامکی مبنی بر "پیامک تخلیه خوابگاهها تا اول شهریور ماه"، ارسال شد و از آن زمان تا کنون جمعی از دانشجویان اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام کرده‌اند. این در حالی است که به دنبال این اعتراضات، قول‌هایی از سوی مسولان دانشگاه داده شده اما پیامک جدیدی بدون توجه به این اعتراضات مجددا ارسال شده است.

در همین رابطه دکتر محمد آقاجانی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پیش‌تر در خصوص اعتراضات دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه در خصوص تخلیه خوابگاهها به ایسنا گفت: در این رابطه جلساتی با مسوولان دانشجویی و دانشجویان معترض برگزار شده است.

وی ادامه داد: موضوع خوابگاه موضوع خیلی مهمی است و دانشگاه هم سعی دارد از تمام ظرفیت ها برا ی رفاه دانشجویان استفاده کند.

یکی از دانشجویان خوابگاه"بیگ محمدی" دانشگاه، در گفت و گو با ایسنا با اشاره به ارسال پیامک جدید دانشگاه مبنی بر مهلت تخلیه خوابگاه تا 25 شهریور، عنوان کرد: در یک ماه گذشته به دنبال ارسال پیامک قبلی، پیگیری های زیادی انجام شد و قولهایی برای حل مشکل داده شده بود ولی پیامک جدید بدون توجه به این مسایل مجددا ارسال شد. بنابراین اکثر دانشجویان معترض برای پیگیری این مساله روز گذشته در جلسه ای با حضور معاون و مدیران دانشجویی دانشگاه برگزار و مسایل خود را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه طی پیگیری‌های صورت گرفته مسایل تاحدودی حل شده بود، عنوان کرد: مساله اینجاست که دانشجویان خوابگاه ولیعصر نمی‌خواهند در کنار دانشجویان phd قرار بگیرند. دانشجویان خوابگاه ولیعصر دانشجویان ارشد و لیسانس هستند که با وجود اینکه اتاق‌هایی در خوابگاه‌های ملاصدرا و بیگ محمدی برایشان خالی شده، بازهم اصرار داشتند که کل خوابگاه بیگ محمدی برای حضور آن‌ها تخلیه شود. این در حالی است که دانشجویان phd هم زیر بار این خواسته نرفته‌اند.

وی با بیان اینکه تا کنون جلسات متعددی با مسئولان برگزار شده، عنوان کرد: در جلسه‌ای که اخیرا با دکتر آقاجانی ریاست دانشگاه داشتیم مطالبی در خصوص بودجه پژوهش مطالب بیان شد. ما خواستار تسویه شدیم و گفتیم تا بدهی‌ها پرداخت نشود، تخلیه قابل انجام نیست، اما ریاست دانشگاه این‌طور بیان کرده که بودجه پژوهشی ربطی به اسکان ندارد. ما خواستار این بودیم که آمار به طور شفاف بیان شود اما وی گفت که این دو موضوع را به هم گره نزنید و اصرار ما بی‌فایده بود.

این دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: مسولان دانشگاه پیشنهادهایی برای دانشجویان مطرح کردند که شامل ۵۰۰ هزار تومان اجاره بها بدون غذا و ایاب و ذهاب به پیشنهاد ریاست دانشگاه و ۳۰۰ تومن اجاره بها ،بدون ایاب و ذهاب، به پیشنهاد معاون دانشجویی دانشگاه بود که قطعی نشد. دانشجویانی که شرایط استعداد درخشان دارند با هزینه پایین می‌توانند خوابگاه دریافت کنند. دانشجویانی که شرایط استعداد درخشان ندارند، باید به دانشگاه مراجعه کرده و بر طبق ماده ۳۰ وام ۱۰ میلیونی دریافت کنند. این در حالی است دانشگاه برای دانشجویانی که شرایط انجام هیچ کدام از موارد فوق را ندارند، هیچ امکانی در نظر نگرفته است.

این دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به صحبت مسئولین در رابطه با عدم تعهد نسبت به اسکان دانشجویان phd و رزیدنتی، گفت: این آیین نامه تنها مربوط به دانشجویان phd نمی شود بلکه دانشجویان بورسیه و انتقالی و سنواتی هم شامل آن می شوند. اگر قرار باشد بند بند جلو برویم اول به سنواتی ها مربوط می شود که تخلیه خوابگاه باید از آنها شروع شود. اگر از سنواتی ها شروع میکردند چیزی حدود 100الی 150 نفر از دانشجویان خوابگاه امام علی ع در رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی باید تخلیه می شدند که کل مشکلات حل می شد.

وی در خاتمه با اشاره به پیشنهاد دانشگاه مبنی بر انتقال دانشجویان به خوابگاههای خودگردان، تصریح کرد: چنین چیزی با توجه به افزایش قیمت ها و هزینه ناچیزی که ماهانه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی تعلق می گیرد امکان پذیر نیست. چراکه بخش اعظم این هزینه صرف کارهای تحقیقاتی و پایان نامه دانشجو می شود. دانشجو مجبور است هزینه های شخصی خود را صرف انجام پایان نامه کند، چراکه اگر پایان نامه بماند 12 یا 13ترمه و سپس اخراج می شود. بنابراین دیگر چیزی برای پرداخت اجاره خانه و خوابگاه خودگردان باقی نمی ماند.

به گفته برخی دانشجویان، امروز تیمی از مسولان جهت تخلیه ی خوابگاه ملاصدرا در خوابگاه حضور پیدا کردند و پیرو هماهنگی‌های انجام شده با حراست، بنا بود که امروز تخلیه ی خوابگاه انجام شود. اما با رایزنی های انجام شده حراست در خوابگاه حضور پیدا نکرد. همچنین در پی مشاجره شدید لفظی که بین نماینده صنفی دانشجویان و یکی از مسولان دانشگاه صورت گرفت، نماینده صنفی دچار شک عصبی و فشار قلبی شدند که منجر به حضور اورژانش در محل خوابگاه شد و با مقاومت دانشجویان و مذاکرات انجام شده با مدیریت دانشجویی، فعلا امروز بدون تخلیه خوابگاه به پایان رسید.

به گزارش ایسنا، دکتر کدخدازاده معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص آخرین تصمیم گیری این دانشگاه برای حل مشکل اسکان دانشجویان معترض به ایسنا گفت: در حال حاضر با یکی از نمایندگان دانشجویان در حال مذاکره هستیم که نتیجه نهایی آن متعاقبا اعلام می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: