قائم مقام رسانه ملی مطرح کرد؛

نهادهای متولی در فرهنگسازی پیشگیری از مواد مخدر کمک نکردند

کدخبر: 2264680

قائم‌مقام رئیس رسانه ملی گفت:سایر نهاد‌های متولی همکاری خوبی در زمینه فرهنگسازی پیشگیری از مصرف مواد مخدر نداشتند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم به استفاده حداکثری از ظرفیت های رسانه ملی در حوزه برنامه سازی برای مقابله با معضل مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در ۱۰ سال اخیر و به دلیل افزایش تنوع شبکه های رادیویی و تلویزیونی، حجم اطلاع رسانی صورت گرفته بیش از اقداماتی است که باید انجام شود و مبارزه با مواد مخدر باید عینی شود.

قائم مقام رئیس رسانه ملی با تأکید بر اینکه امروز دستگاه های تبلیغاتی و رسانه ها به ویژه رسانه ملی در بحث مبارزه با مواد مخدر علناً وارد میدان شده اند و هشدار های لازم را می دهند، تصریح کرد: به دلیل همکاری نکردن سایر نهاد های متولی نتوانسته ایم به موضوع فرهنگسازی در زمینه پیشگیری از مصرف مواد مخدر برسیم و باید شاهد اقدامات عملی و اثرگذار در این زمینه باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم با بیان اینکه لازمه موفقیت کار رسانه ای و تبلیغاتی این است که دستگاه های متولی به وظایفشان در زمینه مبارزه با مواد مخدر عمل کنند، تصریح کرد: اگر مدام آسیب ها و خطرات مصرف مواد مخدر بیان شود ولی از آن طرف شاهد برخورد با کانون های تولید و توزیع مواد مخدر نباشیم، تأثیر اقدام فرهنگی رسانه ها خنثی می شود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم تأکید کرد: با موضوعات فرهنگی نمی توان به صورت غیرفرهنگی مقابله کرد و نیازمند شیوه های اختصاصی هستیم تا آثار منفی مصرف مواد مخدر به مردم گوشزد شود.

قائم مقام رئیس رسانه ملی به نقش صداوسیما در هدایت افکار عمومی، آموزش هنجارها، ترویج سبک زندگی اسلامی- ایرانی، گسترش نشاط جامعه و... اشاره کرد و گفت: اثرگذاری مجموعه اقدامات رسانه ملی در زمینه مبارزه با مواد مخدر در گرو اقدامات دستگاه های متولی این امر در خارج از سازمان صداوسیماست و برای تسریع این روند، باید متولیان امر وارد میدان شوند.

او افزود: در بحث آسیب های اجتماعی به ویژه جرایم یا ناهنجاری هایی که در جامعه رخ می دهند، اگر به موازات اقدامات فرهنگی و رسانه ای، اقدامات اجرایی صورت نگیرد، شاهد آثار خوبی در این زمینه نخواهیم بود.

استفاده از ظرفیت های رسانه ملی در زمینه مبارزه با مواد مخدر

سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور نیز که ریاست این نشست را بر عهده داشت با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه و به منظور اجرای طرح های تحول در زمینه مبارزه با مواد مخدر برای هر یک از دستگاه های متولی از جمله رسانه ملی وظایفی تدوین شده و این جلسه به منظور آشنایی با طرح های اجرا شده و در دست اقدام سازمان صداوسیما در این زمینه برگزار شده است، گفت: امیدواریم از ظرفیت های اطلاع رسانی رسانه ملی در زمینه مبارزه با موادمخدر به خوبی استفاده شود و صداوسیما نیز روحیه مطالبه گری و مسئولیت پذیری را در بین مردم تقویت کند.

معاون قضایی دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه مبارزه با مواد مخدر بدون افزایش مشارکت جمعی محقق نمی شود، خاطرنشان کرد: رسانه ملی بیش از نقشی که در ستاد مبارزه با مواد مخدر برایش تعریف شده است، باید روحیه مطالبه گری از سازمان ها و نهاد های متولی امر مبارزه با مواد مخدر را در میان مردم تقویت کند و اگر دستگاهی در این زمینه کم کاری کرده است، باید فعالیت هایش را ارتقا دهد و امیدواریم که این نتایج در کوتاه مدت برای مردم محسوس باشد.

در ادامه این نشست، اعضای کمیته حقوقی و قضایی ستاد مبارزه با مواد مخدر و نمایندگان معاونت های صدا، سیما و امور استان های رسانه ملی به بیان دیدگاه هایشان در زمینه مبارزه با مواد مخدر پرداختند.

مهندسی و مدیریت پیام در آسیب های اجتماعی، لزوم توجه به اختصاصی شدن شبکه های تلویزیونی و مخاطبان خاص آن ها برای تولید پیام در زمینه مبارزه با مواد مخدر، تشکیل هیئت های اندیشه ورزی در صداوسیما برای برخورد با معضل اعتیاد، توجه به ساختار های تلویزیونی در تولید برنامه در زمینه مبارزه با مواد مخدر، تولید یک سریال تلویزیونی سراسری در حوزه مبارزه با مواد مخدر، تدوین طرح تحول شبکه های تلویزیونی برای تولید محتوا در زمینه مبارزه با مواد مخدر، پرداختن به موضوعات ایجابی در رسانه ملی برای کاهش آسیب های اجتماعی، ساخت ۵۷۰ ساعت برنامه رادیویی و ۲۴۰ ساعت برنامه تلویزیونی در شبکه های استانی در زمینه مقابله با مواد مخدر، تولید و پیش تولید پنج سریال استانی، تولید ۱۷ مستند فاخر، ایجاد نهضت ملی تولید مستند های رادیویی در زمینه مبارزه با مواد مخدر و... از جمله مهم ترین محور های مطرح شده در این نشست بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: