رییس جدید دانشگاه تبریز:

تلاش می‌کنم هیچ استعدادی در دانشگاه خشک نشود

کدخبر: 2264625

رییس جدید دانشگاه تبریز گفت: تلاش می‌کنم هیچ استعدادی در دانشگاه تبریز خشک نشود.

به گزارش ایسنا، میررضا مجیدی در آیین تودیع و معارفه رییس دانشگاه تبریز با بیان این مطلب اظهار کرد: ریاست دانشگاهها و کسوت‌های مختلف، بارها به من پیشنهاد شده بود، اما اعتماد همکاران دانشگاه تبریز، تنها دلیل پذیرش این مسئولیت بود، مشکلات دانشگاه را می‌دانم و می‌شناسم، چرا که قبل از انقلاب هم در دانشگاه بودم.

وی با بیان اینکه من یک فرد تشکیلاتی هستم، عنوان کرد: دانشگاه باید به صورت تشکیلاتی و علمی و با هم‌فکری اداره شود.

میررضا مجیدی با اشاره به برنامه‌هایش برای ارتقای علمی دانشگاه تبریز بیان کرد: سند راهبردی دانشگاه با توجه به اسناد بالادستی نوشته شده است و بنده مجری آن خواهم بود و تنها ممکن است مسیر، تغییر پیدا کند، اگر دانشگاه تبریز بالا برود، استان و تبریز نیز ارتقاء پیدا می‌کند.

مجیدی اضافه کرد: تبدیل علم به ثروت، بسترسازی برای تغییر در ساختار و چابک سازی دانشگاه به کمک اعضای هیات علمی، توانمندسازی کارکنان در حوزه‌های تخصصی، توسعه و ارتقاء کیفیت آموزشی، به کارگیری شیوه‌های مناسب برای جذب دانشجویان نخبه، تعامل با سایر دانشگاه‌های منطقه و استفاده از امکانات، توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش، ساماندهی و برنامه‌ریزی پژوهشی بر اساس نیازهای جامعه، بسترسازی برای تجاری سازی محصولات و کارآفرین شدن دانشگاه و تشویق برای تشکیل انجمن‌های علمی از اهداف ارتقاء علمی دانشگاه به شمار می‌آیند.

وی در ادامه با تاکید بر نقش دانشگاه‌ها در کمک به رفع بحران آب، انرژی، محیط زیست و آسیب‌های اجتماعی، افزود: قوی‌ترین افکار را در دانشکده‌های روانشناسی و جامعه شناسی داریم، دانشکده برق دانشگاه تبریز چرا باید نتواند برق و انرژی مورد نیاز خود را تولید کند؟

رییس جدید دانشگاه تبریز در بخش دیگری از سخنانش، با بیان این که غالب دانشگاه‌های ما هنوز نسل اولی هستند، بیان کرد: دانشگاه مدرن با عنوان university، به معنای مکتب، مدرسه یا کالج نیست، بلکه یک مرکز و تشکیلات بین‌المللی بوده و این عنوان در ماهیتش مستتر است، به طوری که هر اتفاقی که در دانشگاه بیفتد و حتی مقاله‌ای که در دانشگاه آزاد یک روستا نوشته شود نیز رصد می‌شود.

وی گفت: دانشگاه تبریز، دومین دانشگاه نسل اول با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص بود و با توجه به این که فضای مجازی نبود، بسیاری از مسئولیت‌های فرهنگی و اجتماعی بر عهده دانشجویان بود و دانشجویان در انقلاب پشت امام راحل بودند.

رییس دانشگاه تبریز اضافه کرد: دانشگاه نسل دوم با محصولات و مقاله‌های مطرح شده‌اش در کنفرانس‌ها، شناخته می‌شود، اما ما در تبدیل شدن به دانشگاه نسل دوم عجله کردیم، قسمت آموزشی را تمام نکرده وارد قسمت پژوهشی شدیم و اگر شاهد برخی مشکلات اخلاقی علمی در مقالات هستیم، به این دلیل است.

گفتنی است، میر رضا مجیدی، رییس جدید دانشگاه تبریز و استاد تمام دانشکده شیمی، مسئولیت‌هایی همچون ریاست دانشکده شیمی دانشگاه تبریز، عضویت در اتاق فکر آذربایجان شرقی، ریاست بیمارستان گیلان غرب و عضویت در هیات ممیزه دانشگاه تبریز را در کارنامه‌اش دارد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: