آغاز شصت و دومین کنفرانس عمومی سالانه آژانس

آمانو: ایران به تعهداتش در برجام عمل می‌کند

کدخبر: 2264581

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر با تائید پایبندی ایران به برجام گفت: راستی‌آزمایی عدم انحراف مواد هسته‌ای در دنیا را کاری مهم و بی‌نظیر در کمک به برقراری صلح و امنیت بین‌الملل توصیف کرد.

به گزارش نسیم آنلاین یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه (امروز) در بیانیه آغازین خود در شصت و دومین کنفرانس عمومی سالانه آژانس ضمن استقبال از حضور شرکت‌کنندگان گفت که دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل در حال حاضر پادمان‌ها را در 181 کشور جهان اجرا می‌کند.

آمانو ادامه داد: ما با اجرای پادمان‌ها به تضمین نبود انحراف در کاربرد مواد هسته‌ای در اهداف غیر صلح‌آمیز کمک می‌کینم. این، کاری مهم و بی‌نظیر در کمک به برقراری صلح و امنیت بین‌الملل است.

وی همچنین به توافق هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 اشاره کرد و گفت: از کنفرانس عمومی پیشین تاکنون به راستی‌آزمایی و نظارت بر اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ادامه داده‌ایم.

مدیرکل آژانس افزود: ایران در حال اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای‌اش طبق برجام است. این بسیار حائز اهمیت است که ایران به پایبندی به این تعهداتش ادامه می‌دهد.

آمانو خاطر نشان کرد: آژانس کماکان به راستی‌آزمایی عدم انحراف در مواد هسته‌ای اعلام شده از سوی ایران طبق موافقتنامه پادمانی‌اش ادامه خواهد داد. ارزیابی درخصوص نبود مواد هسته‌ای و فعالیت‌های اعلام نشده در ایران نیز ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: