دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت در گفت و گو با نسیم آنلاین:

نواصول‌گرایان برای انتخابات مجلس لیست ارائه می‌کنند

کدخبر: 2258101

ما حتما فعالیت انتخاباتی برای مجلس خواهیم داشت و در این زمینه نواصولگرایان لیستی را ارئه خواهند کرد. ما به عنوان یک حزب سعی خواهیم کرد ارتباط خودمان با جمنا و دیگر طیف های اصولگرایی را در عین اشکالاتی که به آن ها و جمنا وارد می دانیم و ادامه بدهیم و با طیف های دیگر هم به صورت همگرا عمل خواهیم کرد.

نسیم آنلاین : محسن پیرهادی دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت چندی پیش در گفتگویی خبر از تدوین مرامنامه نواصولگرایی داده است. محمد باقر قالیباف سال گذشته بعد از انتخابات ریاست جمهوری در تیرماه طی نامه ای خطاب به جوانان انقلابی بحث نواصولگرایی و لزوم اصلاحات در عملکرد جریان اصولگرایی را مطرح کرد. حال جمعیت پیشرفت و عدالت که فعالین سیاسی نزدیک به قالیباف در آن حضور دارند خبر از تدوین مرامنامه نواصولگرایی داده اند.

مرامنامه نواصولگرایی به زودی رونمایی می شود

محسن پیرهادی دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت در گفتگو با نسیم آنلاین در باره زمان رونمایی از مرامنامه «نواصولگرایی» گفت: «ما با دوستانمان در جمعیت پیشرفت و عدالت هفته بعد جلسه ای خواهیم داشت که در آن جلسه مکان و زمان رونمایی از مرامنامه نواصولگرایی مشخص خواهد شد و ما رسانه ای خواهیم کرد. به نظرم کمتر از یک ماه آینده حتما مرامنانه نواصولگرایی رونمایی خواهد شد»

برای مجلس لیست ارئه خواهیم کرد/ راه حل مشکلات کشور را نواصولگرایی می دانیم

پیرهادی در مورد اینکه آیا جمعیت پیشرفت و عدالت برای انتخابات مجلس لیست ارئه خواهد کرد یا نه هم گفت: «ما حتما فعالیت انتخاباتی برای مجلس خواهیم داشت و در این زمینه نواصولگرایان لیستی را ارئه خواهند کرد. ما به عنوان یک حزب سعی خواهیم کرد ارتباط خودمان با جمنا و دیگر طیف های اصولگرایی را در عین اشکالاتی که به آن ها و جمنا وارد می دانیم ادامه بدهیم. البته ما قطعا نظرات نواصولگرایی خودمان را اعمال خواهیم کرد اما با طیف های دیگر هم به صورت همگرا عمل خواهیم کرد البته این همگرایی باعث نخواهد شد ما از نواصولگرایی کوتاه بیابیم چون راه حل مشکلات کشور را نواصولگرایی می دانیم»

از مرامنامه نواصولگرایی استقبال خواهد شد

دبیر کل جمعیت پیشرفت و عدالت در مورد استقبال نشدن از نواصولگرایی در طیف های مختلف اصولگرایی هم گفت: « ما هنوز مرام نامه را منتشر نکردیم قطعا مرامنامه منتشر بشود در سطح جامعه هواداران خودش را پیدا خواهد کرد. از طرف دیگر هم دقت داشته باشید اینگونه نیست که استقبال نشده باشد در همین مدت بحث های زیادی در تایید و رد این ایده مطرح شده است. من اعتقادم این است تفاوت اصلی ما با دیگر طیف ها این است که ما نقش مردم در حوزه های مختلف را پرنگ تر از بقیه می بینیم ومعتقد هستیم خود اصولگرایی هم ناگزیر از دیدن این واقعیت ها است. اگر جریان اصولگرایی زمان و مکان را در نظر نگیرد و نسخه ای هم برای تغییر وضع موجود نداشته باشد مردم از این ها عبور می کنند لذا ما باید مطالبات مردم را به رسمیت بشناسیم و به دنبال تغییر وضع موجود باشیم»

باید به جوانان میدان بدهیم

عضو سابق شورای شهر تهران در مورد وجه تمایز نواصولگرایی با طیف های دیگر اصولگرایی هم بیان کرد: « اگر ما به مرامنامه و آرمان های انقلاب برگردیم هیچ تفاوتی نخواهیم داشت. بحث نواصولگرایی هم اصلاح در روش ها و عملکرد ها است. ما معتقد هستیم جریان های سیاسی از باور ها و آرمان های انقلاب فاصله گرفتند و این باعث شده است با مردم هم فاصله پیدا کنند و اگر بخواهیم تلخ تر بگوییم جریان های سیاسی منحرف شده اند. ما باید به سمت آرمان های انقلاب بر گردیم و شرایط زمان را در تصمیم گیری های خودمان لحاظ کنیم. باید بپذیریم سبک زندگی مردم عوض شده است و به اطرافیان خود ما هم رسیده است. ما باید این سبک جدید زندگی را قبول کنیم و اعلام هم کنیم. ما باید نفش مردم را در حوز های مختلف بپذیریم و پررنگ تر ببینیم. نسل جوانان امروز نمی پذیرند که سالخورده ها و پیر های مجموعه پشت درهای بسته تصمیبم بگیرند و جوانان فقط اجرا کنند. آن ها دوست دارند در مسیر تصمیم گیری نقش فعال داشته باشند و نواصولگرای به رسمیت شناختن این امر است»

ارسال نظر: