اسماعیلی در جمع خبرنگاران:

دادگاه مشایی علنی برگزار می‌شود

کدخبر: 2251876

رئیس دادگستری استان تهران گفت: تصمیم گرفته شده است که دادگاه رحیم مشایی به صورت علنی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران در سومین نشست هم اندیشی تخصصی دیوان عدالت اداری و دادگستری تهران که امروز(دوشنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مشکلی که وجود دارد این است که تخلفات ماده 100 را شهرداری اعلام می کند و در این موارد ورود دادسرا و مدعی العموم در نظر گرفته نشده است. ما به عنوان مرجع قضایی این آمادگی را داریم که هر جایی که تخلفی از ناحیه شهرداری ها و مهندسان ناظر و سازندگان رخ می دهد با آن برخورد کنیم.

وی افزود: اشکال دوم این است که عواید تخلفات به جیب شهرداری ها می رود و شهرداری ها مایل هستند که تخلفی صورت بگیرد و جریمه دریافت کنند و ما می گوییم که باید جریمه ها به حساب عمومی وارد شود و در شهرداری ها اراده ای برای اجرای آرای کمیسیون ها وجود ندارد. قانون باید به گونه ای اصلاح شود که هزینه تخلف بالا برود و عایدی تخلف هم به جیب متخلفان نرود.

اسماعیلی در رابطه با احتکار کالا گفت: ما هشدارمان را بر اساس تصمیم قوه قضاییه در رابطه با تشکیل دادگاه های ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی دادیم و گفته شده که آرای آن اشد مجازات است و هشدار ما این است که به لحاظ بالا بودن هزینه انجام جرم، افراد دست به ارتکاب این جرایم نزنند و با اجازه ای که از رئیس قوه قضاییه گرفته شد، جای هیچ گونه حرفی نمانده است.

وی در رابطه با دادگاه رحیم مشایی گفت: تصمیم نهایی با قاضی دادگاه است، اما در مشورتی که داشتیم تصمیم گرفته شده که دادگاه علنی باشد.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: