فعالیت ۱۱ شعبه آموزش زبان فارسی دانشگاه فردوسی در خارج کشور

کدخبر: 2251842

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در حال حاضر ۱۱ شعبه فارسی‌آموزی این دانشگاه در خارج از کشور فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا هاشمی ظهر امروز در نشست خبری مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری با روسا و مدیران پژوهشی دانشگاه‎های مشهد که در مجتمع آبان مشهد برگزار شد، با اعلام اینکه دانشگاه فردوسی مشهد، برند آموزش فارسی به غیر فارسی‌زبانان است،اظهار کرد: ما طی ۴ گذشته حدود ۱۲۰۰ زبان‌آموز فارسی از ۲۴ کشور دنیا پرورش داده‌ایم.

وی گفت: همچنین حدود ۱۰ هزار نفر از دوره‌های زبان‌آموزی ما استفاده می‌کنند و ۱۰۰ مدرس نیز متخصص آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان هستند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد خاطرنشان کرد: با وجود وابستگی‌های بسیار ما توانسته‌ایم بهترین اعتبارات را از ناحیه وزارتخانه اخذ کنیم. یکی از نکات مهم در دولت تدبیر و امید گشایش‌هایی بود که بعد از برجام برای ارتباطات بین‌المللی دانشگاه‌ها اتفاق افتاد که به واسطه آن دانشگاه فردوسی مشهد بزرگترین دانشگاه بین‌المللی شناخته شد و حدود ۱۸۰۰ دانشجو از ۲۲ کشور دنیا در این دانشگاه تحصیل کردند.

هاشمی اضافه کرد: دانشگاه فردوسی مشهد بعد از دانشگاه تهران دومین مرکزی است که آزمون‌های بین‌المللی فرانسه را برگزار می‌کند. در حوزه پژوهش و فناوری رتبه علمی دانشگاه فردوسی از ابتدای دولت تدبیر و امید ۷۰۸ بوده که در حال حاضر به رتبه بین ۴۸۰ تا ۵۰۰ دست پیدا کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین و مهم‌ترین نقشی که تاکنون دانشگاه فردوسی مشهد ایفا کرده است، فعالیت در الگوهای چهارگانه آموزش‌های عالی است، ادامه داد: الگو اول توسعه ناپلئونی بوده که به این می‌پردازد که دانشگاه همواره در خدمت جامعه قرار گرفته است. در قدم بعدی الگو آلمانی توسعه آموزش است که به توسعه علم و فرهیختگی می‌پردازد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: الگو دیگر انگلیسی یا جامعه پذیری و پرورش دانشجو است که ارتباط مستقیم با نیاز جامعه دارند. در نهایت الگو آخر بازار و صنعت است که در این ۴ مرحله دانشگاه فردوسی مشهد و بسیاری دیگر از دانشگاه‌ها این مسیر را به خوبی طی کرده است.

هاشمی عنوان کرد: ما تا دهه ۱۳۶۰ اساس ما دانشگاه نوع اول یعنی دولتی و آموزش محور بوده از دهه ۱۳۷۰ بستر پژوهش محوری آغاز شد. دهه ۱۳۸۰ نیز اساس ما تربیت و جامعه‌پذیری بود و در این بازه زمانی معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها راه‌اندازی شد. در دهه ۱۳۹۰ نیز بازارکار و کارآفرینی رونق پیدا کرد و دانشگاه‌ها نیز به این سمت سوق پیدا کردند.

وی تصریح کرد: قبل از انقلاب پذیرش دانشجو در کل ایران ۱۵۰ هزار نفر بود، در حالی که امروز به بیش از ۴ میلیون رسیده است که این نشان‌دهنده توانایی‌های بسیار زیاد آموزش عالی در کشور است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: