در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تهیه جهیزیه ۲۴۰ نوعروس در استان تهران از محل زکات

کدخبر: 2251758

مدیر کل کمیته امداد استان تهران نحوه هزینه‌کرد زکات جمع آوری شده در استان تهران را تشریح کرد.

حمیدرضا شیران مدیر کل کمیته امداد استان تهران در گفت وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه با مصوبه مجلس شورای اسلامی جمع آوری و رساندن زکات به موارد مصرف بر عهده نهاد کمیته امداد است، گفت: موارد هزینه کرد زکات در کمیته امداد مشخص است.

وی ادامه داد: زکات جمع آوری شده توسط کمیته امداد در امور محرومین و نیازمندان از جمله کمک هزینه خرید جهیزیه نوعروسان نیازمند، درمان بیماران، کمک به تحصیل دانش آموزان و دانشجویان، و همچنین پروژه های عمرانی از جمله احداث، مرمت و بازسازی مسکن و معیشت هزینه می شود.

شیران افزود: در بهار امسال 240 نوعروس ، 304 بیمار، 261 دانش آموز و دانشجو، شش هزار و 416 نفر کمک هزینه برای معیشت از محل زکات پرداختی مردم خیر و نیکوکار استان تهران بهره مند و همچنین 202 واحد مسکونی شامل 64 مورد ساخت و 138 مورد مرمت و بازسازی شده است.

بیشتر بخوانید: اعلام راه های کمک به دانش آموزان بی بضاعت

وی با اشاره به پروژه های عمرانی انجام شده در بهار امسال گفت: از محل زکات با مبلغ 160 میلیون تومان سه باب مسجد احداث و یک مسجد مرمت شد.

شیران یادآور شد: مردم استان تهران در بهار امسال 4 میلیارد و 356 میلیون تومان زکات پرداخت کردند که سه میلیارد و 576 میلیون تومان از مبلغ ذکر شده برای امور محرومان و نیازمندان هزینه شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: