کارشناس عراقی: آمریکا در صدد افزایش پایگاه‌های خود در عراق است

کدخبر: 2251648

یک کارشناس امنیتی عراق گفت آمریکا به دنبال افزایش دادن تعداد پایگاه‌های نظامی خود در عراق و تاسیس ۳ پایگاه جدید در این کشور است.

به گزارش حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، صفاءالاعسم، کارشناس مسائل امنیتی عراقی در گفتگو با خبرگزاری معلومه اعلام کرد: تعداد پایگاه های نظامی نیرو های آمریکایی در استان های غربی و شمالی عراق به ۹ پایگاه می رسد که برای آموزش و آماده سازی نیرو های آمریکایی که در ائتلاف بین المللی فعالیت می کنند، مورد استفاده قرار می گیرند.

وی گفت: آمریکا به دنبال افزایش دادن تعداد پایگاه های نظامی خود در عراق و تاسیس ۳ پایگاه جدید در دوره آینده با هدف تسلط امنیتی و سیاسی بر حکومت است.

کارشناس عراقی افزود: آمریکا شرایط امنیتی نوار مرزی عراق و سوریه را بهانه ای برای حضور نیرو های مبارز خود در منطقه قرار داده است.

الاعسم گفت: واشنگتن در تلاش است در مرحله آینده و پس از پایان یافتن زمان حضور تروریست ها در سوریه به ویژه ادلب، گروه هایی جدید و مشابه با گروه تروریستی داعش خلق کند و امنیت ملی دو کشور عراق و سوریه را هدف قرار دهد.

وی افزود: آمریکا هرج و مرج امنیتی را دلیلی برای حضور نظامی خود در عراق و سوریه و اهرمی برای فشار به کشور های همسایه قرار می دهد.

این کارشناس مسائل امنیتی در پایان اعلام کرد: نیرو های ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا مانع ورود نیرو های امنیتی به پایگاه های خود می شوند و همچنین پرواز جنگنده های نظامی بر فراز آن ها را ممنوع اعلام کرده اند؛ چرا که نمی خواهند تعداد واقعی نیرو ها و تجهیزات و تسلیحات آن ها مشخص شود.

ائتلاف بین المللی برخلاف وعده ای که پیش از این داده و اعلام کرده بود که پس از شکست داعش از عراق خارج می شود، روز گذشته یکشنبه اعلام کرد نیرو های آمریکایی تا زمانی که نیاز باشد در عراق حضور دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: