نقوی‌حسینی: پیشنهاد مذاکره آمریکا بازی کثیفی است

کدخبر: 2250780

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد مذاکره آمریکا با ایران را بازی کثیف دولت آمریکا دانست و گفت: البته ایران اهل گفت‌وگو و مذاکره است، ولی زمانی که بتواند جلوی فضاسازی‌ها و برخوردهای مزدورانه و فریبکارانه آمریکا را بگیرد، آنگاه می‌تواند مذاکره را انجام دهد.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره ممنوعیت مذاکره با آمریکا، گفت: آمریکایی‌ها دست به بازی کثیفی زده و می‌خواهند که با افکار عمومی بازی‌های بدی کنند. آنها با تمام خصومتی که علیه ما دارند و با تجربه عهدشکنی در مذاکره و گفت‌وگو پیشنهاد مذاکره به ایران را مطرح کردند که پشت پرده آن مشخص است.

وی افزود: همه دنیا مذاکرات برجام را رصد کرد، این‌که در نهایت توافقی صورت گرفت، اما آمریکایی‌ها دو سال مذاکره و دو سال و نیم اجرای برجام را زیرپا گذاشته و از آن خارج شدند. بعد در افکار عمومی مانور مذاکره سر می‌دهند. پس تکلیف مذاکره با آمریکا مشخص است. البته اگر ایران به آن اقتداری برسد که بتواند جلوی این هوچی‌گری‌ها و فضاسازی‌ها و برخوردهای مزدورانه و فریبکارانه با ملت‌ها را بگیرد، این کار را انجام می‌دهد، چون ایران با همه کشورهای دنیا مذاکره و گفت‌وگو می‌کند و اهل منطق و گفت‌وگو از طریق مذاکره است. استثنا رژیم صهیونیستی است که ما به رسمیت نمی‌شناسیم و آمریکا که به مذاکرات پایبند نیست.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی رسیدن به اقتدار لازم برای مذاکره با آمریکا را منوط به فعالیت همه دستگاه‌ها و قوای سه‌گانه دانست و توضیح داد: کشور ما در حوزه‌های مختلف اعم از اقتصادی، دفاعی، نظامی، رسانه‌ای، تکنولوژی و الکترونیک باید صاحب اقتدار باشد و زمینه‌های اقتدار را فراهم کند. ما باید به توانمندی‌های خوب دست پیدا کرده تا به آن اقتدار لازم برسیم.

نقوی حسینی نقش دستگاه‌ها و قوای سه‌گانه را بسیار مهم خواند و گفت: همه دستگاه‌ها و قوای سه‌گانه باید برای رسیدن به این اقتدار تلاش کنند. ملت ایران ملتی باهوش و با استعدادی است که نشان داده می‌تواند دست به کارهای بزرگی زند. قطعا ما می‌توانیم به توانمندی‌های بسیار زیادی دست پیدا کرده و با آن کشور را رو به جلو پیش ببریم.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: