دیلی صباح: ترامپ به دنبال استفاده انتخاباتی از موضوع کشیش برانسون است

کدخبر: 2250766

دیلی صباح نوشت به نظر می‌رسد ترامپ می‌خواهد از موضوع زندانی شدن کشیش برانسون در ترکیه به عنوان بهانه‌ای برای خود در انتخابات میان دوره‌ای کنگره استفاده کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از پایگاه خبری دیلی صباح، به نظر می رسد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می خواهد از موضوع زندانی شدن کشیش برانسون در ترکیه به عنوان بهانه ای برای خود در انتخابات میان دوره ای کنگره استفاده کند.

اصرار واشنگتن بر گذاردن پیش شرط های غیرقانونی، از جمله شرط لزوم آزادی بی قید وشرط اندرو برانسون، کشیش آمریکایی که به اتهام دخیل بودن در مسائل مربوط به تروریسم در زندانی در ترکیه به سر می برد می تواند دستاویزی برای رئیس جمهور امریکا باشد تا از این بهانه برای انتخابات میاندوره ای کنگره در ماه نوامبر استفاده کند.

ترامپ ترکیه را تهدید کرده در صورت براورده نکردن درخواست های آمریکا درباره آزادی برانسون، آنکارا را با تحریم های بیشتری روبرو خواهد کرد.

ترامپ در توئیتی در روز پنجشنبه با تمجید از کشیش آمریکایی در بند ترکیه او را گروگان خواند و نوشت: «آن ها اکنون کشیش عالی ما را زندانی کرده اند و به گروگان گرفته اند.»

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا، در نشست کابینه در کاخ سفید روز پنج شنبه گفت: «آمریکا آماده است تا تحریم های بیشتری علیه ترکیه وضع کند مادامی که آنکارا بر طبل بی عدالتی می کوبد.»

منوچین گفت: «ما تاکنون تعدادی از اعضای کابینه ترکیه را تحریم کرده ایم و اگر آن ها کشیش برانسون را سریع آزاد نکنند؛ تحریم های بیشتری در راه هستند.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: