اثرات تحریم نفتی ایران در جهان

کدخبر: 2250212

تحریم‌های آمریکا علیه ایران و کاهش تولیدات نفتی ونزوئلا باعث کاهش عرضه نفت در سراسر جهان شده و در افزایش بهای بنزین تأثیر گذشته است.

به گزارش وطن امروز، قیمت بنزین در آلمان به دلیل تحریم‌های ایران افزایش یافته است.به نوشته رسانه‌های آلمان تحریم‌های آمریکا علیه ایران و کاهش تولیدات نفتی ونزوئلا باعث کاهش عرضه نفت در سراسر جهان شده و در افزایش بهای بنزین تأثیر گذشته است.

بر اساس گزارش دویچه وله ، بنزین در سه سال گذشته در آلمان به بالاترین سطح خود رسیده است. رسانه‌های آلمان نوشتند که تحریم‌های آمریکا علیه ایران و کاهش تولیدات نفتی ونزوئلا باعث کاهش عرضه نفت در سراسر جهان شده و در افزایش بهای بنزین تأثیر گذشته است.«کلوب رانندگان خودروی آلمان» ADAC در تازه‌ترین آمار خود اعلام کرده است که نرخ بنزین و گازوئیل نسبت به ماه‌ها و سال‌های پیش در آلمان افزایش پیدا کرده است. میانگین قیمت یک لیتر گازوئیل در هفته گذشته به یک یورو و 29 سنت رسید. طبق این آمار رانندگان آلمانی به طور متوسط دو سنت بیشتر از ماه پیش بابت بنزین پرداخت کرده‌اند و قیمت بنزین بعد از سال 2015 به بالاترین نرخ رسیده است.روزنامه بیلد نوشته است که یکی از دلایل افزایش قمیت بنزین تحریم‌های آمریکا علیه ایران بوده است. بیلد اضافه می‌کند که قیمت بنزین در چهار نوامبر 2018 با اعلام تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران می‌تواند حتی بیشتر از این هم افزایش پیدا کند و رانندگان آلمانی به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران باید بیشتر بپردازند.به نوشته بیلد «تحریم‌ها نه تنها فشار را بر ایران، بلکه رانندگان آلمانی هم بیشتر کرده» است. به گزارش «تسنیم»، عدم اطمینان به بازار نفت خام هم بر روند افزایش قیمت بنزین در آلمان تأثیر گذاشته است. اشپیگل آنلاین با اشاره به وضعیت سیاسی آشفته ونزوئلا تأکید می‌کند که قیمت یک بشکه نفت خام برنت طی 12 ماه گذشته حدود 40 درصد افزایش یافته است. ADAC یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت بنزین در آلمان را کاهش ارزش یورو در برابر دلار دانسته است. یورو ظرف هفته گذشته تقریباً دو درصد از ارزش خود را در مقابل دلار از دست داد. داد و ستد نفت خام با دلار انجام می‌شود و در نتیجه واردات نفتی برای آلمان گران‌تر شده است.

قیمت نفت افزایش نسبی را تجربه کرد

در معاملات روز گذشته بازار جهانی انرژی هر بشکه نفت برنت دریای شمال 71.69 دلار قیمت‌گذاری شد که نسبت به روز قبل 26 سنت افزایش داشته است. هر بشکه نفت آمریکا نیز 17 سنت گران شد و 65.63 دلار به فروش رسید.به گزارش پایگاه رسمی سازمان کشورهای صادرکننده نفت اوپک هر بشکه نفت تولیدی این سازمان در آخرین مبادلات بازار جهانی انرژی 69.77 دلار قیمت‌گذاری شد که نسبت به روز قبل از آن 1.5 دلار کاهش داشته است. به گزارش رویترز، در حالی که صنعت نفت آمریکا هفتمین هفته پیاپی کاهش قیمت را تجربه می‌کند.به طور کلی، افزایش نگرانی‌ها نسبت به کاهش رشد اقتصاد جهانی و در نتیجه کاهش تقاضا برای حامل‌های انرژی از افزایش بیشتر قیمت نفت در بازار جلوگیری می‌کند. قیمت نفت برنت هم طی هفته جاری دو درصد کاهش یافته است. سومین هفته پیاپی کاهش قیمت این نفت محسوب می‌شود. قیمت نفت آمریکا نیز طی هفت جاری برای هفتمین هفته متوالی کاهش یافت و سه درصد ارزان شد. بحران تجاری بین آمریکا و چین که به رویارویی تجاری دو کشور منجر شده و آنها را به سمت اعمال تعرفه بر واردات ده‌ها میلیارد دلار کالا از طرف مقابل سوق داده است رشد اقتصاد جهانی و در نتیجه تقاضای نفت را تهدید می‌کند.یکی دیگر از عواملی که قیمت نفت را تحت تأثیر کاهشی قرار داده است تداوم بحران اقتصادی در ترکیه به عنوان یکی از مهم‌ترین بازارهای نوظهور در جهان است.

ارسال نظر: