خطیب نماز جمعه تهران: سه قوه با عزم جدی اصلاح نظام بانکی را در دستور کار قرار دهند

کدخبر: 2249984

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه باید عزم جدی برای فراهم کردن زمینه استقلال بانک مرکزی وجود داشته باشد، گفت: سه قوه با عزم جدی اصلاح نظام بانکی را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد خطیب نماز جمعه تهران در خطبه های دوم این نماز با اشاره به انتصاب رئیس جدید بانک مرکزی، گفت: باید سه قوه با عزم جدی و نگاه بلندمدت، اصلاح نظام بانکی را در دستور کار خود قرار دهند و قدم ها را استوار برداردند.

بیشتر بخوانید:

خطیب موقت نماز جمعه تهران: رئیس جمهور برای استقلال بانک مرکزی اقدام کند

وی با بیان اینکه باید عزم جدی برای فراهم کردن زمینه استقلال بانک مرکزی وجود داشته باشد، اظهار داشت: رئیس جدید بانک مرکزی نیز باید مطالبه جدی در این زمینه را از دولت و مجلس داشته باشد.

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: پایه پولی کشور دارای اجزایی است که یکی از اجزای آن، خالص دارایی های خارجی بانک مرکزی است، اراده بانک مرکزی باید بر عدم افزایش این دارایی ها باشد، این سیاستی است که همه بر آن اتفاق نظر دارند، باید این دارایی ها کنترل شود، البته در این زمینه قانون تصویب کردیم، اما اجرا نشد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد: اگر مدیریت هزینه و کاهش هزینه در دستور کار دولت قرار نگیرد، شاهد رشد پایه پولی و معضلات جدی در این حوزه هستیم.

این خبر تکمیل می شود...

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: