انصارالله: با آتش‌بس دریایی فریاد صلح‌جویی خود را به گوش همه رساندیم

کدخبر: 2249405

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن تاکید کرد، یمنی‌ها با اعلام یک طرفه آتش‌بس و توقف عملیات دریایی از سوی انصارالله از ابتدای اوت جاری تا روز چهارشنبه در واقع فریاد صلح جویی و مخالفت خود با جنگ را به گوش همه رساند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در بیانیه‌ای به مناسبت دومین سالگرد واگذاری قدرت از سوی کمیته عالی انقلاب یمن به شورای عالی سیاسی یمن اینکه کشورهای متخاصم یعنی آمریکا، عربستان، امارات و هم‌پیمانانشان آتش‌بس را نپذیرفتند نشان‌دهنده این دانست که آنها ایجاد کنندگان تروریسم و تاجران جنگ‌ها هستند و همین مساله موجب می‌شود که مردم یمن را از بین برده و مرتکب کشتارهای جنگی هر روزه‌ای شوند.

الحوثی در ادامه از تلاش‌های بزرگ و بی‌وقفه نیروی زمینی، هوایی، دریایی و یگان موشکی برای توسعه یگان موشکی و پهپادها تقدیر کرد و عربستان، آمریکا و ائتلاف آنها را مسؤول نابودی بخش اقتصادی یمن، توقف پرداخت حقوق‌ها و اخلال در قدرت خرید یمنی‌ها دانست.

این رهبر انصارالله اظهار داشت: کشورهای متخاصم در بعد نظامی، اقتصادی و راه‌های مختلف مرگ را برای یمنی‌ها رقم می‌زنند و تلاش آنها برا نابودی ارزش پول یمن شامل گروه مشخصی نشده بلکه کل مردم این کشور را شامل می‌شود.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن بار دیگر تاکید کرد، در صورتی که تمامی درآمدهای تحت کنترل دولت یمن به بانک مرکزی در صنعا بازگردانده شوند، به پرداخت حقوق کارمندان در تمامی مناطق یمن پایبند است.

وی در ادامه آمریکا، عربستان، امارات، انگلیس و تمامی کشورهایی که رسما مشارکت خود را در جنگ علیه یمن آغاز کرده‌اند، مسؤول هدف قرار گرفتن غیرنظامیان و کشته و زخمی شدن آنها دانست و تاکید کرد: به‌کارگیری بیش از حد از زور علیه غیرنظامیان با بمباران‌های بی‌هدف در مناطق مسکونی نشانه‌ای از تروریسم ائتلاف دشمن علیه مردم بی‌دفاع یمن بوده و ثابت می‌کند، تمامی تلاش‌های آمریکا برای مبرا کردن خود از جرائم بزرگش در این جنگ هرگز فایده‌ای نخواهد داشت.

الحوثی افزود: مردم یمن و کل جهان از روز اول جنگ کاملا می‌دانند، این آمریکا است که هدایت این جنگ را بر عهده دارد و در پشت سر آن اسرائیل و انگلیس قرار دارند و عربستان و امارات و دیگر طرف‌ها در بخش تامین بودجه، تجهیزات و در بعد اجرایی مشارکت دارند.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به طرح‌های صلحی اشاره کرد که از سوی جنبش انصارالله برای توقف کشتار یمنی‌ها و کاستن از مشکلات آنها در بزرگترین بحران انسانی ارائه شدند و در ادامه گفت: این طرح‌ها برای کمک به فرستاده دبیرکل سازمان ملل جهت توقف جنگ ارائه شدند.

این رهبر انصارالله افزود: این طرح‌ها شامل راه‌حل‌هایی واقعی مانند تشکیل یک دولت مشترک و یکپارچه ملی از تکنوکرات‌ها، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی، آشتی ملی، عدالت انتقالی و جبران خسارات هستند.

الحوثی در ادامه نسبت به عدم تعامل جدی با این طرح‌ها و ادامه جنگ و حرکت آن به سوی تشدید اوضاع در برابر هر گونه طرح صلحی ابراز تاسف کرده و از جامعه جهانی، نهادهای حقوقی و انسانی خواست، مسؤولیت‌های اخلاقی و انسانی خود در کمک به مردم مظلوم یمن، محکومیت جنایات هولناک دشمن و اعمال فشار برای توقف جنگ و لغو محاصره را بپذیرند.

وی در ادامه بار دیگر بر لزوم ادامه همکاری‌های کامل با امدادرسانی‌های بین‌المللی به همه مردم یمن تاکید کرد و از این نهادها استقلال کامل و عدم اتخاذ طرح‌های دشمن را خواستار شد.

الحوثی ادامه داد: اقدامات دشمن در زمینه امدادرسانی‌ها از بودجه‌ای سیاسی برای چشم‌پوشی از جرائمشان فراتر نمی‌رود.

رهبر انصارالله در ادامه از کشورهایی که از ائتلاف عربی عقب‌نشینی کردند، تشکر کرده و هر عقب‌نشینی از این ائتلاف را شکستی سیاسی و نظامی برای این ائتلاف و افشای شدت چالش قانونی و اخلاقی که آنها در آن گرفتار شده‌اند و رسوایی توجیهاتشان دانست.

او در ادامه از کشورهای پاکستان و مراکش خواست از اعلام عقب‌نشینی از این ائتلاف ترسی نداشته باشند زیرا هیچ توجیه و دلیلی برای ادامه مشارکت آنها در کشتار یمنی‌ها و کمک به این جنایات وجود ندارد.

الحوثی در پایان تاکید کرد: اختلاف باید تنها با دشمن واقعی یعنی اسرائیل باشد و با روابط مشکوک و حرکت شتاب‌زده، غیرقابل پذیرش و بی‌سابقه جهت عادی‌سازی روابط با اسرائیل مخالفت شود که اکنون علنی شده و بدون هیچ خجالتی میان اسرائیل و برخی نهادهای کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به ویژه کشورهای شرکت کننده در جنگ علیه یمن در راس آنها عربستان و امارات برقرار است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: