"جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد"؛

ساجدی: امکان مذاکره با آمریکا وجود ندارد/ مذاکره با واشنگتن مقاومت ملت را بی نتیجه می‌کند

کدخبر: 2248360

کارشناس مسائل خارجی گفت: مجموعه قرائن و شواهد دال بر این است که تحت هیچ شرایطی امکان مذاکره با آمریکایی ها وجود ندارد و این کار عملا مقاومت ملت را نیز بی نتیجه می کند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، روز گذشته رهبر انقلاب در دیداری که با اقشار مختلف مردم داشتند، در اثنای بیاناتشان، به عدم اعتماد به آمریکایی ها درخصوص مذاکره مجدد با آنها تاکید کرده و گفتند نه جنگی رخ خواهد داد و نه مذاکره ای انجام می شود. ایشان با اشاره به مشکلات معیشتی مردم در شرایط فعلی، ضمن دعوت به داشتن وحدت و همدلی عمومی گفتند که تنها راه عبور از این مرحله انسجام ملی است.

محمد ساجدی کارشناس سیاست خارجی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان ، درخصوص بیانات اخیر رهبر انقلاب مبنی بر عدم مذاکره با آمریکایی ها گفت: در طول چهل سالی که از وقوع انقلاب اسلامی در کشورمان می گذرد ، برجام اولین تجربه ای بود که در آن مقامات ایرانی و 1+5 باهمدیگر مذاکره کردند، که متاسفانه آمریکایی ها تعهدات خود را نقض کردند.

کارشناس مسائل سیاست خارجی با بیان اینکه در حال حاضر مذاکره مجدد با آمریکایی ها معقول و منطقی نیست افزود: چه تضمینی وجود دارد که در صورت مذاکره مجدد در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، جمهوری خواه دیگری روی کار نیاید و نگوید که شما تحت چه مجوزی گفت وگو کردید، ما این را قبول نداریم.؟ آیا مذاکراتی که سایر کشورها با آمریکا داشتند، نتیجه ای جز بدعهدی داشته است؟

وی با اشاره به بدعهدی آمریکای ها در مورد کره شمالی و دیگر توافقات بین المللی تصریح کرد: مجموعه قرائن و شواهد دال بر این است که تحت هیچ شرایطی امکان مذاکره با آمریکایی ها وجود ندارد و همچنین مذاکره با آنها باعث می شود ایران مضحکه دست آنها شود؛ زیرا برجام توافقی میان ایران و پنج کشور دیگر است و همچنین به عقیده من مذاکره با واشنگتن می تواند عملا مقاومت ملت را بی نتیجه بگذارد.

ساجدی با اشاره به اینکه اگر جای ترامپ، هیلاری کیلینتون هم بود باز اتفاق مثبتی نمی افتاد، ادامه داد: باتوجه به بی ثباتی ترامپ حتی یک درصد هم نمی شود با آمریکایی ها مذاکره کرد بنابراین مذاکره نکردن با آمریکا یک راه منطقی است که ما انتخاب کرده ایم چون نه تنها در افق کوتاه مدت بلکه در دراز مدت هم از چنین مذاکره ای هیچ چیز عاید ما نخواهد شد و اتفاقی هم نخواهد افتاد.

کارشناس مسائل خارجی گفت: آمریکایی ها و اسرائیلی ها فهمیده اند که تهدیدات نظامی هیچ تاثیری بر ملت ایران ندارد، بنابراین نوک حمله را روی مسائل اقتصادی آورده اند و در مرحله بعدی تلاش کردند با جنگ روانی و فرهنگی اهداف خود را عملی کنند، بنابراین حمله نظامی تحت هیچ شرایطی معنا و مفهوم ندارد چون به سود آمریکایی ها نیست.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها پاشنه آشیلی به نام اسرائیل دارند اظهار کرد: هرگونه اتفاق نظامی مقارن با از بین رفتن آنها است، بنابراین نه تنها جنگ آغاز نخواهد شد بلکه هیچ مذاکره ای هم در کار نخواهد بود.

ساجدی در پایان با تاکید بر ضرورت وحدت عمومی گفت: بعد از جنگ جهانی دوم فرانسه ، آلمان، انگلیس ، بلژیک و ژاپن با خاک یکسان شدند اما حالا ببینید که سر از کجای دنیا درآوردند و این نشان می دهد برای رسیدن به نقطه اوج و پیروزی باید از این دوران عبور کرد که این امر نیازمند انسجام ملی است و شاهدیم که به خاطر همدلی ملت ایران در طول جنگ تحمیلی دشمنان با همه امکاناتی که در اختیار داشتند نتوانستند یک قدم از خاک ما را بگیرند، پس در شرایط فعلی مهمترین موضوع برای کشورمان حفظ اتحاد و وحدت ملی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: