پرویز سروری:

قوه قضائیه با مدیران متخلف و مسببان وضعیت ارز و سکه برخورد کند / دستگاه های نظارتی به برخورد با  معلول ها بسنده کرده‌اند

کدخبر: 2248350

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: مدیرانی که موجب بروز مشکلات اخیر در نظام اقتصادی کشور شدند باید مورد بازخواست قرار گیرند.

پرویز سروری، دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، ، با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: همانطور که رهبر انقلاب نیز فرمودند، تمرکز برخورد با مفاسد اقتصادی به سمت معلول ها رفته در حالی که علت اصلی بروز مشکلات اقتصادی کسانی هستند که زمینه خرید و فروش غیرکارشناسانه و عمده سکه و ارز را فراهم کردند تا افراد فساد طلب بتوانند در این فضا جولان دهند.

وی افزود: علت بروز نابسامانی های اخیر بازار سکه و ارز این است که دستگاه های نظارتی به برخورد با معلول ها بسنده کرده و توجهی به علل اصلی تولید فساد در کشور نمی کنند. در این شرایط سرعت تولید فساد خیلی بالاتر از سرعت برخورد دستگاه های نظارتی است در نتیجه نظام به ناکارآمدی در برخورد با فساد متهم می شود.

قوه قضائیه با مدیران متخلف و مسببان وضعیت ارز و سکه برخورد کند

دیبرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: مطلبی که رهبر معظم انقلاب به درستی بر آن تاکید کردند، بی تدبیری مسئولان اجرایی در مسئله توزیع ارز و سکه بود که موجب سوءاستفاده عده ای اخلال گر اقتصادی شد. سوالی که مطرح می شود این است که این بی تدبیری ها ناشی از برخی تعاملات پشت پرده بوده یا تنها به بی تدبیری و عدم مدیریت مسئولان اجرایی برمی گردد؟ به هر حال مدیرانی که موجب بروز مشکلات اخیر در نظام اقتصادی کشور شدند باید مورد بازخواست قرار گیرند. نباید اینطور باشد که مسببان اصلی ایجاد این مشکلات در آسایش قرار گیرند و تنها با کسانی که از این فضا سوء استفاده کردند، برخورد شود.

سروری با تاکید بر اینکه اقدام دستگاه قضا در برخورد با مفاسد اقتصادی بسیار تعیین کننده است، تصریح کرد: اگر دستگاه قضایی در مسیر رسیدگی به مفاسد اقتصادی دچار اشتباه محاسباتی شده و تمام تمرکز خود را معطوف به برخورد با معلول ها کند، قادر نخواهد بود در برخورد و جلوگیری از مفاسد اقتصادی توفیقی داشته باشد. انتظار می رود قوه قضائیه با مدیران متخلفی که چه از روی جهالت و چه خیانت موجب تضعیف پول ملی شدند برخورد قاطعانه ای داشته باشد تا دیگر مسئولان نیز درک کنند که باید در انجام وظیفه خود با دقت بالا عمل کرده و نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند.

مذاکره با آمریکا اقتصاد کشور را شرطی کرد

این فعال سیاسی با اشاره به دلایل مخالفت رهبر انقلاب به مذاکره با آمریکا، تصریح کرد: آمریکا در مذاکرات خود با دیگر کشورها عادت کرده بدون اینکه امتیازی دهد، امتیاز بگیرد.از سوی دیگر، آمریکایی ها هیچگاه پای میز مذاکره ای نمی نشینند که طرف مقابلشان دارای دست برتر باشد یا اگر هم به این مذاکره تن دهند، شرایط مذاکره را به گونه ای تنظیم می کنند که در نهایت اهداف مورد نظر آنها تامین شود. در مذاکره با آمریکا نتیجه ای جز تحمیل اهداف این کشور به طرف مقابل نخواهد داشت.

سروری افزود: عامل مهم دیگری که نباید از آن غافل شد این است که مذاکره با آمریکا به شدت اقتصاد کشور را شرطی کرده و توسعه اقتصادی کشور را معطل نتیجه مذاکره با آمریکا خواهد کرد. در نتیجه با مطول شدن مذاکرات، بزرگترین آسیب ها به تولید داخلی کشور وارد می شود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: