افشاگری عضو شورای شهر درباره انتخاب نجفی به عنوان شهردار

کدخبر: 2247183

صحبت های عضو شورای شهر تهران در رابطه با حواشی انتخاب نجفی و علاقه محسن هاشمی به شهرداری

به گزارش صبح‌نو، علیخانی، رییس کمیسیون حمل‌و‌نقل و عمران شورای شهر تهران، درباره انتخاب شهردار توسط شورای شهر پنجم گفته است: «‌در این شورا ما دو شهردار انتخاب کردیم، شهردار اول اگر یادتان باشد گفته شد که با ۲۱‌رأی انتخاب شده اما برای نخستین‌بار اعلام می‌کنم که در آن جلسه در دفتر آقای مسجد جامعی که برای آخرین‌بار راگیری شد، آقای نجفی ۲۰ رأی آورد نه ۲۱ رأی اما گفته شد که ۲۱ عضو منتخب شورا به وی رأی داده‌اند. البته من خودم به آقای نجفی رأی دادم هرچند که بعداً نظرم عوض شد.»

او گفته است: «قبل از آن نیز گزینه نهایی من برای شهردار بودن فرد دیگری بود منتها برای انسجام شورا و اینکه اکثریت منتخبان آقای نجفی را انتخاب کرده بودند بنده هم به وی رأی دادم و از کاندیدای مورد نظرم خواستم که انصراف بدهند. پیش از من آقایان الویری و میرلوحی با وی تماس گرفته بودند اما نامزد مورد نظر قبول نکرده بود که انصراف دهد اما زمانی که من از وی خواستم قبول کردند و من صدای ایشان را روی پخش گذاشتم و اعضا اعلام انصراف ایشان را شنیدند.»

او درباره تمایل بعضی اعضای شورا به شهردار شدن رییس شورای شهر هم گفته است: «درباره آقای محسن هاشمی رفسنجانی نیز اکثریت در خصوص اینکه ایشان از شورا نروند و شهردار نشوند اتفاق نظر داشتند. ما اقلیتی بودیم که اعتقاد داریم آقای هاشمی توانایی اداره شهر را به خوبی دارد اما استدلال‌هایی بود که ایشان نباید از شورا خارج شوند. در حالی که از نظر من اهمیت ندارد که یک نفر از گروه رقیب وارد شورا شود و اینکه یک نفر غیر هم فکر ما وارد شورا شود نه اتفاق بزرگی است و نه می‌تواند به انسجام ما لطمه‌ای وارد کند. اتفاقاً تضارب آراء بیشتر می‌شود و امکان نظارت نیز بیشتر است. البته اکثر اعضاء مخالف شهردار شدن آقای هاشمی بودند.»

او ادامه داده است: «‌نکته‌ای که در آقای هاشمی وجود دارد که داشتن روحیه‌ای مانند پدرشان است، اینکه از در معرض رأی قرار گرفتن هراسی ندارند. ایشان خودشان می‌دانستند که رأی بالایی ندارند و توصیه شده بود به‌دلیل آنکه برایشان بد نشود در انتخاب شهردار شرکت نکند، اما گفتند می‌خواهند بدانند چند رأی دارند. این هم شجاعت است.»

ارسال نظر: