یک مقام مسئول در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۵۴ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شد/خرید تضمینی گندم به ۹ میلیون تن خواهد رسید

کدخبر: 2246515

مدیرکل داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: تاکنون ۵۴ درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده است و مابقی پس از تأمین منابع مالی به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

مومن نیافر مدیرکل داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران در گفت وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم ، اظهار کرد: براساس آخرین آمار بیش از ۸ میلیون و ۴۰۰ هزارتن گندم با ارزش بالغ بر ۱۰۷ هزار میلیارد ریال از گندمکاران سراسر کشور خریداری شد. وی از پرداخت ۵۴ درصد مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: مابقی مطالبات پس از تأمین منابع مالی دولت به حساب کشاورزان واریز خواهد شد. نیافربا اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم در استان های سرسیر به اوج خود رسیده است، بیان کرد: کار خرید در استان های گرمسیری تقریبا به پایان رسیده است و هم اکنون بیشترین خرید از استان های کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، شرقی و زنجان در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: مافیا واردات در برابر خودکفایی گندم موضع گیری می کنند

به گفته وی، براساس اظهار نظر کارشناسان کیفیت گندم تولیدی نسبت به مدت سال قبل قابل قیاس نیست. این مقام مسئول از افزایش میزان تولید و خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: تا پایان فصل برداشت پیش بینی می شود که خرید تضمینی گندم به حدود ۹ میلیون تن برسد. نیافر در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا خرید گندم توسط دلالان و مرغداران ادامه دارد، بیان کرد: آمارها بیانگر ان است که عمده گندم تولیدی به مراکز دولتی عرضه می شود و تنها گندم هایی که خارج از جدول پاکی است برای سایر مصارف به مرغداران و دامداران تحویل داده می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: