دیدار ولی‌عهد ابوظبی با رئیس‌جمهور مصر در قاهره

کدخبر: 2245326

«محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی در سفری چند ساعته به قاهره با رئیس‌جمهور مصر دیدار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بن زاید روز سه‌شنبه وارد مصر شد و در فرودگاه قاهره مورد استقبال «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر قرار گرفت.

بن زاید و السیسی سپس در کاخ ریاست‌جمهوری الاتحاد مصر دیدار کردند و السیسی روابط استراتژیک بین قاهره و ابوظبی را ستود و بر تمایل قاهره برای استمرار همکاری‌های مشترک با امارات در زمینه‌های مختلف تأکید کرد و روابط این دو کشور را الگویی برای همکاری سازنده بین کشورهای عربی خواند.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، بن زاید نیز بر تمایل امارات برای تقویت همکاری دوجانبه در زمینه‌های مختلف به منظور تحقق منافع مشترک دو ملت برادر تأکید کرد.

«بسام راضی» سخنگوی رسمی ریاست‌جمهوری مصر در این باره گفت که بن زاید و السیسی به بررسی راهکارهای تقویت روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف و آخرین تحولات منطقه و مسائل دارای اهتمام مشترک پرداخته و بر تمایل دو کشور برای استمرار هماهنگی و رایزنی با هدف مقابله با چالش‌های پیشروی امنیت ملی عربی و مخالفت با دخالت در امور داخلی کشورهای عربی تأکید کردند.

سفر بن زاید به قاهره در حالی است که چهار کشور عربی (عربستان، مصر، بحرین و امارات) از بیش از یک سال قبل روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کرده و ازسرگیری روابط با این کشور را به پذیرش خواسته‌های ۱۳‌گانه از جمله قطع حمایت از حماس و اخوان‌المسلمین، تعطیلی شبکه الجزیره و کاهش روابط با ایران، منوط کرده‌اند.

قطر تا کنون با پذیرش این شروط مخالفت کرده و آن را نقض حاکمیت و استقلال این کشور دانسته است.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: