هیات رهبران حماس در خارج وارد نوار غزه شد

کدخبر: 2242864

هیات رهبران جنبش مقاومت اسلامی "حماس" در خارج به ریاست صالح عاروری وارد نوار غزه شد.

به گزارش ایسنا، این هیات متشکل از عاروری، موسی ابو مرزوق، خلیل حیه، روحی مشتهی، عزت رشق و حسام بدران است که طی روزهای گذشته دیدارهای متعددی با مقامات سازمان اطلاعات مصر برگزار کرده بودند.

حسام بدران، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد: زمانی که به نزد ساکنان غزه می‌آییم، از دیدار با آنها احساس افتخار می‌کنیم.

حسام بدران روز پنجشنبه در یادداشتی خاطرنشان کرد: ما به خاطر رشادت‌ها و اقدامات و پایداری‌های بی بدیل ساکنان غزه سرمان را بالا می‌گیریم. غزه شایسته تقدیر و احترام ما و تمامی مقامات فلسطینی است.

وی افزود: این منطقه شایسته تلاش‌های عملی بیشتری برای پایان دادن به درد و رنج ساکنان غزه است. غزه عامل ارتقای مساله فلسطین و مهد مقاومت است. درود بر غزه و ساکنان آن.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این هیات در تاریخ ۳۰ ژوئیه گذشته به دعوت رسمی مصر وارد قاهره شده بود تا با مقامات مصری درباره تحولات جاری فلسطین بحث و تبادل نظر کند.

قاهره میزبان گفتگوهای آشتی ملی میان دو جنبش فتح و حماس و مذاکرات بین المللی برای حل بحران های انسانی نوار غزه است.

در همین راستا، روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت مدعی شده بود که قرار است عاروری طرح پیشنهای مصر در زمینه آشتی ملی را بررسی کند. این اولین بار است که عاروری وارد باریکه غزه می‌شود و نشستی با حضور رهبران حماس در داخل و خارج از فلسطین برگزار می‌گردد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: