لیست متخلفان ثبت سفارش غیرقانونی خودرو منتشر شد

کدخبر: 2238167

لیست متخلفان ثبت سفارش غیرقانونی خودرو توسط وزیر صنعت در حالاخورشید منتشر شد.

نسیم انلاین: فهرست کامل نمایندگی‌های متخلف در واردات غیرقانونی خودرو را منتشر شد.

لیست متخلفان ثبت سفارش غیرقانونی خودرو را از اینجا دانلود کنید

محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز در برنامه حالا خورشید در شبکه سه سیما، وعده داد تا اسامی نمایندگان متخلف در انجام واردات غیرقانونی خودروها را منتشر کند .

صحبت های وزیر صمت در برنامه حالا خورشید را اینجا بخوانید

روز گذشته، غلامحسین محسنی اژه‌ای در خصوص پرونده ثبت سفارش به ویژه خودرو گفته بود: تاکنون پنج نفر از مدیر و احیانا همکاران فعلی و چند ماه قبل وزارت صنعت ، معدن و تجارت دستگیر شدند که چهار نفر در بازداشت هستند.

وی افزود: یکی از دستگیر شدگان مدیرکل سازمان توسعه تجارت و دیگری معاون وی است و یک نفر هم طراح این سامانه است که اخیراً منفصل شده بود که وی نیز بازداشت شده و فرد چهارم نیز خانمی است که تا دو سه ماه پیش یعنی همزمان با ثبت این سفارش‌ها همکاری و مسئولیت داشته است.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: به دادستانها گفته شد روند رسیدگی را تسریع کنند و هیچ گونه اغماضی در خصوص فردی که مورد اتهام قرار گرفته است و در هر موقعیتی که باشد ، نکنند. همچنین دادستان تهران و دادستان کل کشور در این خصوص نامه هایی به وزارت صنعت، معدن و تجارت نوشته بودند و دادستان کل کشور نیز نامه ای به بانک مرکزی نوشته بود که هرچه زودتر در خصوص ثبت سفارش ها لیست آنها را برای ما بفرستید و روز پنجشنبه بانک مرکزی آن را برای دادستان تهران و کل کشور فرستاد که امروز دادستان کل کشور گفت سی دی آن فرستاده شده است و بررسی می کنیم ، البته نواقص زیادی دارد که از بانک مرکزی می خواهیم برطرف کند.

محسنی اژه‌ای گفت: ما علاوه بر وزارت صنعت و معدن که نامه نوشتیم و پاسخ داده شده و توسط دادستان‌ها در حال بررسی است به وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز نامه‌ای نوشتیم که هنوز جواب ندادند و امیدوارم جواب بدهند. با توجه به پاسخ‌هایی که تا کنون دریافت کردیم، افرادی تحت تعقیب قرار گرفتند و دستگیر شدند؛ البته تعدادی از واردکننده‌ها نیز احضار و مورد تحقیق قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در مورد کالاها نیز موضوع در حال بررسی است و گزارش‌های آن تازه به دست ما رسیده که بررسی‌ها صورت می‌گیرد تا مشخص شود آیا در آنجا نیز این موضوع اولویت داشته است یا خیر؟ و شرکت‌هایی که تقاضا کردند و ارز به آن‌ها تعلق گرفته است در آنجا نیز تخلف شده است یا خیر؟ که البته نامه آن تازه به دست ما رسیده و در حال بررسی است.

محمد شریعتمداری امروز در برنامه حالا خورشید تصریح کرد:‌ این اتفاق که به هر دلیلی از سوی کاربران، کارمندان و واردکنندگان صورت گرفته، اتفاق خوبی نبوده است، چه در این دولت یا آن دولت انجام شده باشد، به همین دلیل از محضر شریف مردم ایران عذرخواهی می کنم و امیدوارم با تمهیداتی که اندیشیده شده است، این فساد به صفر میل کند و روش های ما موثر باشد.

ارسال نظر: