سالار آملی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

علاقه فارسی زبانان کشور‌های همسایه به تحصیل در ایران/ دانشگاه‌های کشور توان بیشتری برای جذب دانشجویان خارجی دارند

کدخبر: 2237710

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: دانشگاه های ایرانی چهار برابر ظرفیت فعلی امکان جذب دانشجوی خارجی دارند.

حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در خصوص جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه های کشور گفت: برای جذب دانشجویان در ابتدا باید جاذبه های علمی برای مهاجران تحصیلی فراهم کرد که این امر ارتقای سطح علمی و افزایش گرایش دانشجویان خارجی به ایران را به دنبال دارد.

وی اعطای تسهیلات به دانشجویان خارجی را یکی از ضرورت های جذب این دانشجویان در کشور برشمرد و اضافه کرد: از سویی دیگر میزان اخذ شهریه نیز باید به گونه ای قابل رقابت با سایر کشورها باشد .

سالارآملی تصریح کرد: جذب دانشجویان خارجی یکی از عوامل رونق کشور است به ویژه آنکه بسیاری از دانشجویان کشورهای همسایه به ویژه فارسی زبانان علاقه مند به حضور در کشورمان هستند و باید زمینه حضور این دانشجویان را در کشور فراهم کنیم.

امکان جذب دانشجوی خارجی با ظرفیتی بیش از چهار برابر تعداد فعلی

وی ادامه داد: وزارت علوم معتقد به وجود ظرفیتی بیش از چهار برابر ظرفیت فعلی است و با توجه به توان علمی موجود در کشور می توان دانشجویان بیشتری را از کشورهای مختلف جذب کرد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در خصوص آمار 55 هزار نفر دانشجویان خارجی در دانشگاه های کشور گفت: در ابتدا باید وزارت علوم مشخص کند که این آمار جدای از محصلان و طلّاب در حال تحصیل در حوزه های علمیه و جامعه المصطفی است چراکه در این مراکز نیز نیروهای بسیاری در حال تحصیل هستند .

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: