آستان امامزاده طالب میزبان زائرانی از کشور‌های همسایه

کدخبر: 2237703

آستان امامزاده طالب پاکدشت در مسیر حرکت زائران است که قصد زیارت امام هشتم را دارند و میزبان افراد زیادی از کشور‌های مختلف است.

حجت الاسلام نظری مدیر اداره اوقاف پاکدشت در مورد برنامه های آستان امامزادگان آن منطقه در گفتگو با خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ابراز داشت:در شهرستان پاکدشت که از توابع استان تهران است ۱۷ امامزاده وجود دارد و در دهه کرامت برنامه های مختلفی در این اماکن متبرک برگزار می شود. اما اصلی ترین برنامه ما در امامزاده حسن برگزار می شود.

وی ادامه داد: جشن ها و مراسمات ما از میلاد حضرت معصومه (س) آغاز و تا میلاد امام هشتم ادامه خواهد داشت. در بخشی از این جشن ها سخنرانان به معرفی امامزادگان این منطقه می پردازند تا مردم بیشتر با آن ها آشنا شوند.

وی افزود: بیشتر امامزادگان منطقه پاکدشت در روستا ها قرار دارند و فقط دو امامزاده در داخل شهر است. البته شاید نام امامزاده طالب که در مسیر راه مشهد است برای مردم آشنا باشد. در این امامزاده زائرانی از کشور های مختلف همچون پاکستان عراق ترکیه و جمهوری آذربایجان داریم.

وی ادامه داد: همچنین در ضریح امامزاده طالب در برخی موارد دلنوشته های زیبایی دیده می شود. در یک مورد یکی از اهالی منطقه کارت عروسی خود را به داخل ضریح انداخته بود که برای ما بسیار جالب و حائز اهمیت بود. ما هم از طرف این امامزاده متبرک قرآنی نفیس برای این زوج فرستادیم تا موجب خوشحالی و مسرت آن ها شود.

حجت الاسلام نظری در انتها خاطرنشان کرد: در شب میلاد حضرت امام رضا (ع) برنامه های ویژه ای با حضور خادمان و آحاد مردم برگزار می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: