سخنگوی حماس: رژيم صهيونيستی آتش‌بس غزه را نقض کرد

کدخبر: 2237406

فوزی برهوم حمله جنگنده‌های صهیونیستی به مواضع مقاومت و گلوله‌باران شهروندان در راهپیمایی بازگشت را نقض آتش‌بس اخیر توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، فوزی برهوم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی ( حماس )، حمله جنگنده های صهیونیستی به مواضع مقاومت و گلوله باران شهروندان در راهپیمایی بازگشت را نقض آتش بس اخیر توصیف کرد که با میانجی گری مصر و سازمان ملل به وجود آمده بود.

فوزی برهوم در گفتگو با خبرگزاری یونیوز گفت: اقدام دوباره اشغالگران در بمباران مواضع مقاومت فلسطین با هدف افزایش تنش امنیتی در غزه انجام شد.

وی از جامعه بین الملل خواست از ملت فلسطین با متوقف کردن تجاوز صهیونیست ها و پایان محاصره نوار غزه حمایت کنند. ارتش رژیم صهیونیستی در نخستین نقض آشکار آتش بسی که با میانجیگری سازمان ملل و مصر منعقد شده بود صبح امروز یک برجک دیده بانی مقاومت فلسطین را در جنوب شرق غزه هدف قرار داد.

خبرنگار یونیوز گزارش داد توپخانه رژیم اشغالگر دو خمپاره به سوی دیده بانی مقاومت فلسطین در حی الزیتون در جنوب شرق غزه شلیک کرد که این حمله تلفاتی به دنبال نداشت. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد تانک های ارتش یکی از مواضع جنبش حماس را در شمال غزه در واکنش به عبور چند فرد مشکوک از دیوار امنیتی هدف قرار دادند. وی ادعا کرد افرادی که از دیوار عبور کرده بودند دوباره به غزه بازگشتند.

جنبش حماس اعلام کرد وضع رسما به حالت قبل از آتش بس با اشغالگران صهیونیستی در غزه بازگشته است.

ارتش رژیم صهیونیستی جمعه شب چند حمله به نوار غزه انجام داد که در اثر آن چهار فلسطینی شهید و ۱۲۰ نفر مجروح شدند و راهپیمایی بازگشت نیز با گلوله های توپ هدف قرار گرفت.

از زمان آغاز راهپیمایی های بازگشت در نوار غزه از سی ام مارس گذشته که برای توجه مجدد به حق بازگشت آوارگان فلسطینی و رفع محاصره غزه ترتیب داده شد، ۱۵۵ فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران به شهادت رسیده اند که جسد هشت تن از آن ها تحویل داده نشده است و نامشان در فهرست شهدای وزارت بهداشت نیز وجود ندارد. ۱۶ هزار و پانصد نفر نیز در این راهپیمایی ها زخمی شدند که حال ۳۹۰ تن آن ها وخیم گزارش شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: