معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

تعطیلی ۷۰ شرکت حمل ‌و نقلی در رابطه با مشکلات رانندگان

کدخبر: 2237259

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به ثبت ۱۴هزار شکایت در رابطه با مشکلات رانندگان، از تعطیلی دائم و موقت ۷۰ شرکت حمل‌‌ونقل در همین راستا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، عبدالهاشم حسن نیا در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان یزد با اشاره به فعالیت 600 هزار راننده در بخش حمل ونقل بار و مسافر کشور که 340 هزار نفر از آنان رانندگان کامیون هستند، در مورد پیگیری درخواست های کامیون داران اظهار کرد: موضوع بیمه تکمیلی رانندگان و خانواده های آنها را در دستور کار قرار دارد که امید است با عملیاتی شدن آن بتوانیم رضایت این قشر زحمت کش جامعه را فراهم سازیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای از همه رانندگان و کامیونداران کشور خواست تا هرگونه خلل و کاستی در رابطه با وضعیت جاده ها، نحوه دریافت بار و پرداخت حق الزحمه از سوی شرکت ها را از طریق سامانه 300141 و تلفن گویای 141 این سازمان برای رسیدگی و رفع مشکلات در این حوزه گزارش کنند.

وی ادامه داد: تاکنون 14 هزار و 100 مورد شکایت در این راستا از سوی رانندگان مطرح شد که منجر به تعطیلی دائم و موقت 70 شرکت حمل و نقلی شده است.

حسن نیا از تلاش برای اجرای مکانیزه فرآیند کنترل هزینه های حمل ونقل بار در سراسر کشور برای جلوگیری از اجحاف حق و حقوق فعالان خبر داد.

وی گفت: رسیدگی به توزیع لاستیک مورد نیاز برای ناوگان سنگین کشور به صورت عادلانه ، پیگیری کرایه های تانکرهای سوخت رسانی و ساماندهی توزیع بار، نظارت بر دریافت کمیسیون های دریافتی شرکت های باربری و برخورد قاطع با موسسه های متخلف، بیمه تامین اجتماعی رانندگان از دیگر موضوعات مورد بررسی و رسیدگی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای رفاه رانندگان حمل ونقل جاده ای است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یکی دیگر از خواسته های رانندگان را عملیاتی کردن «تن کیلومتر بار» ذکر کرد و گفت: این موضوع نیز از طریق همکاری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با وزارت متبوع، انجمن رانندگان و شرکت های باربری و مرکز تحقیقات وزارت راه وشهرسازی در دست بررسی و اقدام است.

حسن نیا با اشاره به جابه جایی 90 درصد مسافر در کشور از طریق 220 هزار کیلومتر جاده های کشور و نیز حمل سالانه 600 میلیون تن کالا از این طریق که 430 میلیون تن از آن دارای بارنامه است، استان یزد را به لحاظ موقعیت جغرافیایی در مرکز ثقل راه های کشور خواند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: