ترکیه: اسرائیل دنبال مشروعیت‌ بخشی به اشغالگری‌هایش است

کدخبر: 2237089

ابراهیم کالین با انتقاد از قانون جنجالی "کشور یهود" توسط پارلمان رژیم صهیونیستی، گفت، اسرائیل به دنبال مشروعیت بخشی به اشغالگری‌هایش است.

به گزارش ایسنا، ابراهیم کالین، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه در اظهاراتی با انتقاد شدید از قانون "کشور یهود" گفت: این قانون نژادپرستانه است و نشان می‌دهد که اسرائیل خود را فراتر از قوانین بین‌المللی می‌بیند.

وی ادامه داد: با حمایت کامل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بی‌شرمانه به دنبال مشروع سازی اشغالگری‌اش بوده و در ضدیت با کل جهان اسلام است. با تصویب این قانون سیلی دیگری به جامعه بین‌المللی زده شد. قطعنامه‌های سازمان ملل اشغال غیرقانونی قدس و سرزمین‌های فلسطین را رد می‌کند.

وی اعلام کرد: اسرائیل تلاش می‌کند که مردم فلسطین را از سرزمینشان بیرون کند.

او در ادامه اظهاراتش از جهان خواست که این قانون را رد کنند.

این مقام ترکیه اعلام کرد: همه کشورها، جوامع،‌ گروه‌های مدافع حقوق بشری که به اصول قانونی،‌ اخلاقی و تاریخی پایبند هستند، باید علیه این آپارتاید و نژادپرستی به پا خیزند.

همچنین واکنش‌ها در محکوم کردن قانونی که پارلمان رژیم صهیونیستی با نام "کشور یهود" تصویب کرده است، ادامه دارد و قطر، اردن، اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب این مصوبه را شدیدا محکوم کرده و سازمان عفو بین‌الملل نیز این قانون را در راستای تحکیم تبعیض و نابرابری خوانده است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: