نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

حملات رژیم‌صهیونیستی نمی‌تواند مانعی در برابر مقاومت مردم فلسطین باشد/ آمریکا پشت پرده تصویب قانون نژادپرستانه «دولت یهودی» است

کدخبر: 2237016

ناصر ابوشریف در گفتگویی به بررسی موضوع حملات اخیر صهیونیست‌ها به نوار غزه و تصویب قانون «دولت یهودی» در کنست پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ جنگنده های رژیم صهیونیستی با نقض آتش بس ، شامگاه روز جمعه حملات گسترده ای را علیه نوار غزه انجام دادند که در پی آن چند فلسطینی شهید و زخمی شدند.

این حملات و تشدید تنش از سوی رژیم صهیونیستی، با میانجیگری مصر و طرف های بین المللی متوقف و آتش بس برقرار شد که البته این رژیم طی روز گذشته نیز با نقض آتش بس حملات دیگری را علیه نوار غزه انجام داد.

«ناصر ابو شریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران، در مصاحبه با خبرنگار گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران پیرامون حملات اخیر رژیم صهیونیستی گفت: هدف از تنش و بمباران های اخیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه همانطور که خودشان اعلام کرده اند، توقف تهدید بادبادک های آتش زا است.

ناصر ابوشریف افزود: همه می دانند که از حدود سه ماه پیش تا کنون مردم فلسطین در نواز غزه، راهپیمایی "بازگشت" را برگزار می کنند که رژیم صهیونیستی با توسل به خشونت و اقدامات جنایتکارانه با این راهپیمایی مسالمت آمیز برخورد می کند و به دنبال این نوع برخورد، تاکنون بیش از 150 فلسطینی شهید و بیش از 15 هزار نفر زخمی شده اند.

وی تصریح کرد: امروز علاوه بر راهپیمایی "بازگشت" شیوه های مقابله مردم فلسطین با صهیونیست ها گسترش یافته که یکی از آنها همین بادبادک های آتش زاست. رژیم صهیونیستی به دنبال آن است تا تهدید و خطر این بادبادک ها علیه خود را متوقف کند و برای تحقق آن متوسل به شیوه های نظامی و بمباران شده است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی اضافه کرد: "اسرائیل" جمعه شب، آتش بس در نوار غزه را نقض کرد و تعدادی از فلسطینیان را به شهادت رساند که گروه های مقاومت به این تجاوز رژیم صهیونیستی پاسخ دادند. مردم فلسطین به راهپیمایی ها و اقدامات مسالمت آمیز خود ادامه خواهند داد، ولی رژیم صهیونیستی در پاسخ به این راهپیمایی ها به خشونت و زور متوسل می شود، این درحالی است که هدف از این راهپیمایی ها ایستادن در کنار آوارگان و بازگشت آنها به وطن خویش، رفع محاصره از نوار غزه و به شکست کشاندن "معامله قرن" است که می خواهد مسئله فلسطین را پایمال کند. تمام این اهداف، اهدافی انسانی و حق قانونی ملت فلسطین است، ولی رژیم صهیونیستی و متحدان آن می خواهند که مقابل ملت فلسطین بایستند و به همین خاطر علیه آن مرتکب جنایت می شوند.

ابوشریف در ادامه گفت: بادبادک های آتش زا، شیوه و ابزار مردم فلسطین برای مقابله با این توطئه هاست، از این رو، این مردم تسلیم نخواهند شد و ثابت و استوار باقی خواهند ماند تا اهداف به حق و قانونی خود را محقق کنند. بادباک های آتش زا یک اسلوب و ابزار است که ممکن کاهش یابد و یا متوقف شود که این مشکل بزرگی نیست، بلکه مهم آن است که مبارزه و مقاومت مردم فلسطین در نوار غزه متوقف نخواهد شد و تا تحقق تمام اهداف ادامه خواهد داشت.

وی در رابطه با تصویب قانون نژادپرستانه "دولت یهودی" در پارلمان رژیم صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی رژیمی نژادپرست است که با کمک کشورهای استکباری آمریکا و انگلیس تاسیس شده است. این قانون، قانونی نژادپرستانه است که اسرائیل از همان روز اول تاسیس، آن را اجرا کرده است و آنچه امروز رژیم صهیونیستی بدان اقدام کرده آن است که این موضوع نژادپرستانه را در نزد خود قانونی کرده و این حق را به یهودیانی که هیچ ارتباطی با سرزمین فلسطین ندارند، داده است تا به این سرزمین بیایند، اما مردم فلسطین با آن مقابله خواهند کرد، نه فقط مردم فلسطین بلکه تمام دنیا باید با این قانون نژادپرستانه و رژیم نژادپرست مقابله کند.

ناصر ابوشریف در پایان، در ارتباط با نقش آمریکا در تصویب این قانون نژادپرستانه گفت: قطعا در این میان، آمریکا به طور کامل از رژیم صهیوینستی حمایت می کند و در واقع آمریکا را همین صهیونیست ها هستند که اداره می کنند، در نتیجه آمریکا از این قانون نژادپرستانه حمایت می کند و سهم بسیاری در این اقدامات نژادپرستانه و جنایتکارانه دارد. درست است که آمریکا یک ابرقدرت و کشور بزرگ است، ولی سیاست های آن استکباری، نژادپرستانه و جنایتکارانه است و از رژیم ها و کشورهای ظالم حمایت می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: