۱۹ فعال اقتصادی خواستار ترمیم اقتصادی کابینه شدند

کدخبر: 2236477

کمتر کسی فکرش را می‌کرد که دولت دوازدهم در کمتر از یک سال در حوزه اقتصاد به آخر خط برسد و مجبور شود تا مردان اقتصادی خود را تغییر دهد. اما حالا سوال اینجاست تغییر در بین مدیران اقتصادی دولت می‌‌تواند اقتصاد کشور را از شرایط فعلی خارج کند؟

« نود اقتصادی »: همه جا صحبت از تغییر در تیم اقتصادی دولت است. زمزمه‌هایی که از چند ماه پیش شروع شده بود، جدی‌تر شده و محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و اسحاق جهانگیری معاون اول وی رسما به این مسئله اشاره کرده‌اند. شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد که دولت دوازدهم در کمتر از یک سال در حوزه اقتصاد به آخر خط برسد و مجبور شود تا مردان اقتصادی خود را تغییر دهد. اما حالا سوال اینجاست تغییر در بین مدیران اقتصادی دولت می‌‌تواند اقتصاد کشور را از شرایط فعلی خارج کند؟

محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی، مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی کسانی هستند که گمانه‌زنی‌ها برای تغییرشان بیش از بقیه در فضای رسانه‌ای کشور چرخیده است. برخی از اقتصادانان و تحلیلگران اقتصادی هم معتقدند که مسعود نیلی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقتصادی و محمد نهاوندیان معاون اقتصادی حسن روحانی باید از کابینه بیرون بروند تا شرایط اقتصادی کشور تغییر کند. دلیل این افراد هم این است که تفکرات اصلی تیم اقتصادی از جانب این افراد به دولت تزریق شده و اغلب تصمیمات را نیلی و نهاوندیان گرفته‌اند. بنابراین آنها باید دولت را ترک کنند. همه این سوالات و تحلیلها بهانه‌ای شد تا به سراغ فعالان اقتصادی برویم و نظر آنها را درباره تیم اقتصادی دولت و تغییرات احتمالی آن بشنویم.

کلمات کلیدی
ارسال نظر: