هدف نهایی ایران کسب سهمیه جهانی و بعد از آن قهرمانی است

عطایی: شکل جدید برگزاری مسابقات والیبال جوانان آسیا را نمی پسندم

کدخبر: 2236348

سرمربی تیم والیبال جوانان ایران گفت: شکل جدید برگزاری مسابقات والیبال جوانان آسیا را نمی پسندم چون تیم های قوی و ضعیف را از هم جدا می کند.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، بهروز عطایی در کنفرانس مطبوعاتی پیش از شروع مسابقات جوانان قهرمانی آسیا که با حضور اکثر سرمربیان تیم های حاضر برگزار شد، اظهار داشت: برای اولین بار است که این تعداد تیم در رده جوانان در مسابقات قهرمانی آسیا حاضر هستند. قطعا بازی‌های سختی برای همه تیم ها خواهد بود. به نوبه خودم برای تمام تیم ها آرزوی موفقیت می‌کنم.

همچنین سرمربی تیم ایران در پاسخ به سوال خبرنگار بحرینی مبنی بر اینکه از تیم نوجوانان ایران که سال قبل قهرمان جهان شدند، چند نفر در تیم فعلی حضور دارند، گفت: ما 9 بازیکن از آن تیم را در تیم فعلی خود داریم و تقریبا با همان تیم وارد مسابقات شدیم.

وی در پاسخ سوال دیگری مبنی بر اینکه شما به عنوان مدعی اصلی قهرمانی وارد مسابقات شدید، تصریح کرد: هدف نهایی ما کسب سهمیه جهانی است و بعد از آن قهرمانی. البته ناگفته نماند که یک مشکل بزرگ در آسیا است. از 4 تیم برتر سال گذشته نوجوانان جهان 3 تیم آسیایی بودند که ایران اول شد، ژاپن سوم و کره جنوبی چهارم؛ اما فقط 2 تیم می توانند سهمیه بگیرند. این کار ما را سخت می‌کند و نشان می دهد این 3 تیم شانس فینالیست شدن را دارند.

عطایی همچنین درباره شکل جدید برگزاری مسابقات جوانان آسیا گفت: من این فرمت جدید را نمی پسندم. فکر می کنم باید به شکلی که FIVB رقابت های خود را برگزار می کند، مسابقات آسیایی را هم برگزار کنیم. این شکل برگزاری برای تیم ها تازگی دارد و جذابیت هم ندارد که مثلا قهرمان و نایب قهرمان دوره قبلی در همان ابتدای رقابت ها با هم بازی کنند. این فرمت به نحوی تیم های ضعیف و قوی را از هم جدا می کند. باید به همان شکل قبلی بازگردیم؛ اتفاقی که در تمامی رده ها و رشته ها رخ می دهد. فکر می کنم این آخرین مسابقاتی باشد که با این شکل برگزار می شود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: