میلان به لیگ اروپا برگشت/ CAS حکم یوفا را لغو کرد

کدخبر: 2236266

دادگاه حکمیت در ورزش حکم اتحادیه فوتبال اروپا که روسونری را از حضور در لیگ اروپا باز می‌داشت، باطل کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فوتبال ایتالیا، دادگاه حکمیت در ورزش (CAS)، حکم انضباطی اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) برای باشگاه میلان به خاطر تخطی از قانون بازی جوانمردانه که این باشگاه را از شرکت در رقابت های لیگ اروپا فصل آینده محروم می کرد، باطل کرده و به روسونری اجازه حضور در تورنمنت درجه دوم یوفا را داد.

میلان به خاطر همطراز نبودن دخل و خرجش در فصل گذشته و خریدهای بی حساب و کتابی که مالکان چینی اش انجام دادند، از سوی یوفا مورد مواخذه قرار گرفت و از شرکت در لیگ اروپا محروم شد. با این حال این باشگاه نسبت به حکم یوفا به دادگاه حکمیت در ورزش اعتراض کرد و اعتراضش هم مورد پذیرش CAS واقع شده است.

از قرار معلوم تغییر مالکیت باشگاه میلان پس از ناتوانی مالک پیشین این باشگاه یونگ هونگ لی برای پرداخت بدهی های معوقه اش به مؤسسه الیوت آمریکا، در تصمیم CAS برای لغو محرومیت روسونری تأثیرگذار بوده است.

طبق اعلام نشریه کوریره دلواسپورت ایتالیا، مؤسسه الیوت به عنوان مالک جدید باشگاه میلان، ابراز اطمینان کرده است که حداقل تا سه سال آینده این باشگاه را نخواهد فروخت و نسبت به مالکان قبلی این باشگاه ثبات مالی بیشتری را برای روسونری به ارمغان خواهد آورد.

اکنون میلانی ها باید با مذاکرات شان با یوفا برای حصول توافق در مورد مجازات تخطی شان از قانون بازی جوانمردانه مالی را از سر بگیرند، اما آنها از شرکت در لیگ اروپا محروم نخواهند شد. به این ترتیب فیورنتینایی که امیدوار بود با محرومیت میلان جای این تیم را در لیگ اروپا بگیرد، از شرکت در این تورنمنت باز ماند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: