آخر هفته به چه نمایشگاهی برویم؟

از نمایش اسناد محرمانه رادیو ملی تا خیریه‌ای برای بیماران شیزوفرنی

کدخبر: 2235755

هنردوستان می‌توانند با بازدید از نمایشگاه‌های هنری در مدیاهای مختلف آخر هفته خود را سپری کنند؛ در این مطلب پیشنهادهایی برای گالری‌گردی در این ایام مطرح شده است.

به گزارش ایسنا، این روزها در «باغ کتاب تهران» نمایشگاهی با نام «هیچ و همه» از مجسمه‌های پرویز تناولی و ۴۰ نفر از شاگردانش برپاست و تا ۱۲ مرداد ماه ادامه دارد.

تناولی در این باره توضیح داده است «من و ۴۰ نفر از شاگردانم در این نمایشگاه حضور داریم. شاگردان جاافتاده‌ای که هرکدام هنرمند هستند و در بازار هنر حضور دارند و هیچ‌کدام تازه‌کار نیستند. این‌ها شاگردان منتخب هستند و ۴۰ شخصیت کاملا متفاوت دارند؛ هر کدام با شخصیت خودش کارش را انجام داده‌ است. من حداقل سهم را دارم و با سه، چهار کار از مجموعه «هیچ» در این نمایشگاه شرکت کرده‌ام تا شاگردانم دور هم جمع شوند و نمایشگاهی برگزار کنند.»

نمایش اسناد محرمانه رادیو ملی ایران

گالری «سلام» نمایشگاه «رادیو ملی ایران» را با تقدیر از امین‌الله رشیدی (خواننده پیشکسوت رادیو) برگزار می‌کند. این نمایشگاه دربرگیرنده بیش از ۵۵ رادیو قدیمی متعلق به هنرمندان صاحب نام کشور، ۱۵۰ مجله و نشریه دوران پهلوی مربوط به رادیو، نمایش بیش از ۴۰۰ صفحه گرامافون، نمایش حدود ۲۰۰ تصویر و سند دیده نشده و محرمانه از رادیو در دوره پهلوی است.

این نمایشگاه تا ۲۶ مرداد ماه به آدرس سام‌سنتر، طبقه منفی یک، گالری سلام برقرار است. این گالری روزهای شنبه تعطیل است.

طنین صلح یک نمایشگاه

مراسم افتتاحیه نمایشگاه انفرادی نقاشی دلارام قائمی با عنوان «طنین صلح» روز جمعه (۲۹ تیر ماه) ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری شکوه برگزار می‌شود و تا ۳ مرداد برقرار خواهد بود.

آثار نقاشی دلارام قائمی تا به امروز در چندین نمایشگاه گروهی به نمایش گذاشته که می‌توان از نمایشگاه «سرچشمه‌ احساس در فرم و رنگ» در مجموعه فرهنگی سعدآباد و نمایشگاه نقاشی گروهی از هنرمندان در شیراز که نگاره‌ها و نمادهای سنتی ایران را در قالب فرم‌ها و نقاشی‌های مدرن ترکیب کرده بودند، اشاره کرد.

عکس‌های برتر دوربین.نت در موزه امام علی(ع)

دهمین نمایشگاه عکس‌های برتر سال «دوربین.نت» در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار شده است، در این نمایشگاه، ۴۰۵ فریم عکس منتخب سال ۹۶ از ۴۰۵ عکاس در اندازه ۴۰ در ۳۰ سانتیمتر به نمایش درمی‌آید.

این نمایشگاه تا سه شنبه (دوم مرداد ماه) در خیابان حضرت ولی عصر (عج)، روبه‌روی بزرگراه هاشمی رفسنجانی (نیایش)، بلوار اسفندیار، موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برقرار خواهد بود. ساعت کار موزه شنبه تا پنجشنبه ساعت ۹ تا ۱۸ است.

آثار همایون شجریان و یک نمایشگاه خط

یک نمایشگاه خوشنویسی از جعفر آذری در آستانه برپایی است که آثارش با گوش دادن به قطعات موسیقایی خلق شده که همایون شجریان خوانده است. در این نمایشگاه که «موج سودا» نام دارد ۳۰ اثر خوشنویسی شکسته نستعلیق ارائه می‌شود.

این نمایشگاه ۲۹ تیرماه ساعت ۱۷ در خانه فرهنگ و هنر گویا به نشانی خیابان کریم‌خانه، روبروی ایرانشهر شمالی، پلاک ۹۱ افتتاح خواهد شد.

نمایشگاه عکس یک خواننده

بهرام باجلان که پیشینه فعالیت در حوزه موسیقی دارد، عکس‌هایش با موضوع طبیعت را به نمایش می‌گذارد. این نمایشگاه ۲۹ تیر ماه ساعت ۱۶ در گالری شهر کتاب فرشته برگزار می‌شود.

این نمایشگاه تا ۱۲ مرداد ماه در گالری شهر کتاب فرشته واقع در خیابان دکتر شریعتی، پایین‌تر از پل صدر پلاک ۱۶۷۱ دایر است.

روزمرگی‌های معاصر و کجواج‌ها

نمایشگاه عکس و چیدمان روزمرگی‌های معاصر، فصل اول: «کجواج‌ها» از روز جمعه ۲۹ تیرماه در گالری سایه برگزار می‌شود. هنرمندان منتخب برای شرکت در هر یک از فصل‌های این پروژه، بدون وابستگی به هر یک از سبک‌ها یا شیوه‌های تولید اثر هنری، با رویکردی فرا رشته‌ای سعی در نمایش مفهوم روزمرگی در شکل معاصر آن دارند. «کجواج‌ها» به عنوان فصل اول این پروژه گرچه پر از ناهنجاری‌های گیج کننده است، اما میانجی میان ادراکات دیداری ما و رخدادهای پیرامون در دنیای معاصر قلمداد می‌شود.

علی میراسماعیلی ـ نمایشگاه‌گردان ـ و الهه زکوی، معصومه شصتی، ماه نو شیرزاد، بنفشه عرشی، هاجر کربلائی هنرمندان «کجواج‌ها» هستند.

نمایشگاه «کجواج‌ها» روز جمعه ۲۹ تیرماه از ساعت ۱۷ تا ۲۱ افتتاح و تا ۳ مرداد ماه در گالری سایه واقع در خیابان کریمخان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم پلاک ۲۱ دایر است. علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ به آن مراجعه کنند.

در ستایش زوال

گالری فرمانفرما، تا هفتم مرداد ماه میزبان نمایشگاه انفردی میترا سلطانی است.

«در ستایش زوال» نام این مجموعه از آثار سلطانی است که بیانگر نگرش این هنرمند به جهان پیرامونش است. نقاشی‌های میترا سلطانی، معرفِ فلسفه‌ای است مبتنی بر ناپایداری و نقصان. او در دنیای اطرافش به دنبال رد پای زمان می‌گردد و همواره درصدد است تا حس زیبایی شناسی نابش را درون عیب و نقص و در نهایت سادگی ببیند.

گالری فرمانفرما به آدرس خیابان کریمخان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه اعرابی ۲ همه روزه به غیر از دوشنبه ها از ساعت ۱۲ الی ۲۰ و روزهای جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.

نمایشگاهی برای حمایت از بیماران شیزوفرنی

انجمن حمایت از بیماران اسکیزوفرنیا با همکاری از جمعی از هنرمندان خیر، نمایشگاه گروهی نقاشی و مجسمه به نفع بیماران شیزوفرنی برپا می‌کند.

در این نمایشگاه ۴۰ نقاشی و مجسمه در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد و طبق اعلام هنرمندان ۵۰ درصد عواید فروش هر اثر را برای تامین هزینه های این بیماران در اختیار انجمن اسکیزوفرنیا می‌گذارند.

نمایشگاه گروهی به نفع بیماران شیزوفرنی ۲۷ و ۲۸ تیرماه در گالری طراحان آزاد به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، خیابان فتحی شقاقی، میدان سلماس، پلاک۵ برپاست.

«اختلال، اعوجاج، ارتباط»

نمایشگاه عکس و چیدمان آریا تابندهپور با عنوان «اختلال، اعوجاج، ارتباط» در گالری محسن برگزار می‌شود.

آریا تابندهپور در مجموعه‌ی اخیر خود «اختلال، اعوجاج، ارتباط» آن لایه‌های زیرین عکس و بخش کنترل‌ناپذیر تکنولوژی را به روی صفحه‌ی بازی می‌آورد.

نمایشگاه «اختلال، اعوجاج، ارتباط» جمعه ۲۹ تیر ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ افتتاح و تا ۱۷ مرداد ماه در گالری محسن واقع در ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک۴۲ دایر است. علاقمندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از این نمایشگاه بازدید کنند. گالری روزهای پنجشنبه تعطیل است.

زیستن درون مرگ

گالری سیحون ۲۹ تیر ماه میزبان نمایشگاه طراحی مجتبی یدالهی است که اولین نمایشگاه انفرادی خود را تجربه می‌کند.

این هنرمند در این نمایشگاه با نام «زیستن درون مرگ» ۱۱ اثر خود را د رمعرض دید قرار می‌دهد و در آن‌ها به موضوع جنگ اشاره می‌کند.

این نمایشگاه تا ۱۰ مرداد ماه درگالری سیحون واقع در خیابان وزرا، کوچه چهارم پلاک ۱۱ ادامه خواهد داشت بازدید هر روز (به غیر از دوشنبه‌ها) از ساعت ۱۱ صبح تا ۷ عصر و روزهای جمعه از ساعت ۴ تا ۸ شب است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: