هاشمی رفسنجانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ریشه تمام مشکلات اقتصادی حجم بالای نقدینگی است

کدخبر: 2235711

عضو سابق حزب کارگزاران سازندگی گفت: تمام نقدینگی موجود در جامعه با تدبیر و قانون به سمت تولید سوق داده می شود.

محمد هاشمی رفسنجانی فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت وگو با خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به صحبت های رهبری مبنی بر محوریت تیم اقتصادی و هماهنگی قوا اظهار کرد: تاکیدات مقام معظم رهبری به مسائلی همچون اقتصاد، شرایط زندگی مردم، اشتغال و تولید بود.

فعال سیاسی اصلاح طلب در باره ریشه یابی و ارائه راه حل برای مشکلات اقتصادی گفت : اگر تولید ناخالص ملی در یک کشور افزایش پیدا کند سبب تقویت پول ملی و در غیر اینصورت منجر به سقوط ارزش ارز خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشکل اقتصاد ما کاهش ارزش پول ملی است تصریح کرد: در دولت احمدی نژاد اقداماتی ما نند عدم رابطه مناسب با تولید کنندگان و تضعیف انها ، روی آوردن به واردات کالا های نامناسب از کشورهایی همچون برزیل ، ترکیه و خصوصا چین، سبب کاهش تولید ناخالص ملی شد.

هاشمی رفسنجانی خاطر نشان کرد: یکی از آثار تضعیف پول ملی در دوره احمدی نژاد تخلیه روستاها و حاشیه نشینی 11 میلیون نفر در شهرهای بزرگ بود همچنین در آن دوره افزایش چند برابری نقدینگی و سقوط ارزش پول مشاهده می شد .

عضو سابق حزب کارگزاران سازندگی درباره راه حل ها برای برون رفت از مشکلات اقتصادی اظهار کرد: تمام نقدینگی موجود در جامعه با تدبیر و قانون به سمت تولید سوق داده می شود، که در آن صورت دو اتفاق رخ خواهد داد، ابتدا با رونق تولید، جوانان صاحب شغل و درآمد شرافتمندانه می شوند و به نوعی با آسیب اجتماعی مبارزه و میزان آن کاهش پیدا می کند.

فعال سیاسی اصلاح طلب در تشریح اتفاق دوم با بیان اینکه هدایت نقدینگی به سمت تولید، سبب رشدGDP می شود، اظهار کرد: نتیجه افزایش تولید نا خالص ملی تقویت پول است، لذا وضع اسف بار فعلی ارز در کشور تنها با این راه به شرایط اولیه بر می گردد که به دلیل دربرگیری 30درصدی دولت از اقتصاد حل این مسئله تنها در اختیار قوه مجریه نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: