عضو کمیسیون آموزش مجلس

رتبه بندی فرهنگیان در لایحه برنامه ششم پیش بینی شده است

کدخبر: 2235708

شهرکرد- ایرنا- عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای نظام رتبه بندی فرهنگیان و تغییر کاربری ها از مهمترین موارد پیش بینی شده در لایحه برنامه ششم توسعه است.

به گزارش ایرنا، فریده اولاد قباد روز چهارشنبه در جمع مسئولان شهرستان بروجن از توابع چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تا زمانی که دولت ها، وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری را در اولویت نخست قرار ندهند، نمی توان به رشد و توسعه پایدار رسید. وی افزود: تامین منابع مالی پایدار برای وزارت آموزش و پرورش از مهمترین دغدغه های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی است. اولاد قباد تصریح کرد: مدارسی که نیازمند بازسازی و مقاوم سازی است از طریق بخش دولتی و خصوصی با مشارکت خیران در اولویت قرار می گیرد. وی یادآور شد: نبود ارتباط بخش صنعت و دانشگاه مهمترین دغدغه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. دیگر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: کمبود ها، بی عدالتی ها و تبعیض ها باعث شده تا آموزش و پرورش در اولویت نباشد. فاطمه سعیدی اظهار داشت: 98 درصد بودجه وزارت آموزش و پرورش برای پرداخت حقوق و تنها 2 درصد به منظور سایر امور هزینه می شود. وی افزود: هفته آینده استخدام حق التدریسی ها در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به طور کامل بررسی و زمینه جذب برخی از آنان فراهم خواهد شد. نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی نیز تاکید کرد: تلاش دانش آموزان، دانشجویان، جوانان، معلمان، اساتید و فعالان علمی باعث سربلندی نظام است. خدیجه ربیعی فرادنبه افزود: شهرستان بروجن افزون بر پنج هزار دانشجو در واحدهای دانشگاهی دارد، ضمن آنکه آموزشکده فنی و حرفه ای این شهرستان با کمترین امکانات و تجهیزات در حال فعالیت است. وی تصریح کرد: 30 درصد مدارس تخریبی چهارمحال و بختیاری در شهرستان بروجن قرار دارد که این میزان فضای آموزشی تخریبی زیبنده مردم شهرستان بروجن و نظام نیست. اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برای بررسی و دسته بندی مشکلات فرهنگی و آموزشی چهارمحال و بختیاری سفری 2 روزه به شهرکرد داشتند. 7362/6021

منبع: ایرنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: